Dům Leoše Janáčka

VÝCHOZÍ BOD + CÍLOVÝ BOD

Minipivovar Hukvaldy

TRASA

VÝCHOZÍ BOD: Minipivovar Hukvaldy (0 km) – (A) NS Leoš Janáček očima dětí – (B) Hukvaldy, náměstí – (C) obora Hukvaldy – (D) Hrad Hukvaldy – (E) Památník Leoše Janáčka – CÍLOVÝ BOD: Minipivovar Hukvaldy (11 km)

Fotogalerie

nenáročný

11 km

219 m

zelená turistická značka červená turistická značka

zpevněná cesta, asfaltová cesta

Časová náročnost cca 4 hodiny

GPX

Minipivovárek Hukvaldy obejdete z levé strany a vydáte se jako za něj po místní komunikaci mezi domy. Je to trasa Naučné stezky „Leoš Janáček očima dětí“. Po ní postupujete přímo pozvolna vzhůru po pěšině ke kopci Vrchy, na kterém stojí zvonička a jsou z něj krásné výhledy na hrad Hukvaldy, na města Kopřivnice a Příbor.

Pokračujete dále po pěšině směrem k hradu Hukvaldy, až k silnici mezi Příborem a obcí Hukvaldy. Zde odbočíte vlevo a pokračujete po silnici až do centra Hukvald. Silnice Vás dovede k bráně do Hukvaldské obory. Od brány pokračujete oborou po červené TZ k soše Lišky Bystroušky a dále k Hradu Hukvaldy.

Po prohlídce hradu se stejnou cestou vrátíte zpět k bráně do obory. U brány stojí Rodný dům Leoše Janáčka, ve kterém si můžete prohlédnout zajímavou expozici. V tomto domě sídlí také informační centrum.

Od informačního centra se vydáte vzhůru a rovně po zelené TZ podél oborní zdi. Ta Vás zavede až k Památníku Leoše Janáčka, což je dům kde skladatel dlouhá léta žil a tvořil.

Po prohlídce památníku pokračujte po zelené TZ z kopce až na silnici mezi Hukvaldy a Kozlovicemi.   Zde zahněte vlevo a po silnici pokračujte stále rovně až k Minipivovárku Hukvaldy.