Hukvaldskou oborou za krásami Palkovických hůrek

TYP: pěší výlet

středně náročný

19,1 km

668 m

TRASA

VÝCHOZÍ BOD: Vstup do Obory Hukvaldy (0 km) – (A) vlevo po červené lesem směrem nahoru – (B) vyhlídka u hradu Hukvaldy – (C) socha Liška Bystrouška - odbočíme vlevo po červené – (D) odbočka vlevo po červené – (E) odbočka vlevo - stále po červené – (F) odbočka vlevo přes řeku Ondřejnici – (G) pokračujeme vpravo do lesa – (H) Myslíkovské Lurdy – (I) Kubánkov - držíme se vpravo, pokud chceme na rozhlednu Panorama, jinak odbočíme vlevo na modrou – (J) stále se držíme vpravo a pokračujeme na rozhlednu – (K) držíme se vpravo – (L) Palkovické hůrky - odbočíme vlevo po žluté – (M) vlevo na červenou – (N) rozhledna Panorama - zpátky se vracíme po červené – (O) odbočka vpravo – (P) odbočka vpravo po červené – (Q) pod Zadní Babí horou - odbočka vlevo po NS Hůrky – (R) napojení na NS Leoš Janáček očima dětí – CÍLOVÝ BOD: Vstup do Obory Hukvaldy (19,1 km)

Trasa začíná u občerstvení vedle brány do obory hukvaldského hradu v centru obce. Vstupte do obory a ihned za branou jděte doleva a stoupejte pěšinou po červené značce až k turistickému rozcestníku „Hukvaldy, hrad“. K první bráně hukvaldského hradu je to 100 m vlevo.

Trasa pak dále pokračuje asfaltovou cestou k památníku lišky Bystroušky a od něj dále vlevo oborou po značce (také žlutá) až k jižní bráně obory u Měrkovic. U turistického rozcestníku „Hukvaldy, obora“ odbočte vlevo a držte se červené značky (900 m také zelené značení). Přibližně po 1,5 km dorazíte k silnici Měrkovice–Hukvaldy u mostu přes Ondřejnici.

Asi 150 m vpravo se lze občerstvit v Areálu Na mlýně, trasa však pokračuje přes most a za ním vpravo do lesa a dále kolem Myslíkovských Lurd na Kubánkov. U turistického rozcestníku Kubánkov máte za sebou přibližně 7,5 km. Trasa pokračuje rovně na nedaleký vrchol Kubánkov (660 m n. m.) a dále k rozhledně Panorama. (Pokud nechcete na rozhlednu a ani na vrchol Kubánkov, jděte vlevo po modré.)

Kousek za vrcholem se odpojuje červená značka doleva. Po ní půjdete až cestou z rozhledny, nyní se ale držte značky modré. Po 1 km uvidíte vlevo turistický přístřešek. U něj odbočte vlevo a lesními cestami po červené značce dorazíte po 2 km k rozhledně. Od rozhledny se můžete vydat stejnou cestou, nebo po 100 m od rozhledny odbočte vlevo a jděte po červené značce, až potkáte žlutou značku. Jděte vpravo.

Žlutá vás dovede k rozcestí „Palkovické hůrky“, na něm odbočte vpravo na značku modrou a po 400 m se dostanete opět k přístřešku a od něj se vraťte až k místu, kde se vpravo odpojuje značka červená vedoucí od Kubánkova. Odbočte na ni a asi po 600 m opět potkáte značku modrou. Obě značky vedou až k turistickému rozcestíku „Pod Zadní Babí horou“.

Pokračujte vlevo po značce zelené a klesejte do údolí. Přibližně po 1,3 km se připojí značka žlutá a po 80 m se opět odpojí. Můžete jít po ní. Po 250 m se opět spojí se značkou zelenou. Společně pak dojdou až do cíle u brány obory. Cestou půjdete kolem Památníku Leoše Janáčka, a pokud uličkou přejdete o ulici výše, nachází se tam expozice Tropic.