Frýdek-Místek okruh

22,4 km

230 m

TRASA

VÝCHOZÍ BOD: Hospůdka U Toma (0 km) – (A) Kavárna Kolmo Café – (B) Cukrárna Beruška – (C) Café Petit – (D) Benu restaurant – (E) občerstvení Krmelec – (F) Faency Fries – CÍLOVÝ BOD: Hospůdka U Toma (22,4 km)

Start trasy od hospůdky u Toma směrem k aquaparku Olešná, adventure golfu a Kolmo kavárně, kde trasa pokračuje stále rovně. Trasa vede až k hlavní komunikaci, kde odbočuje doleva. (Na této cestě je i provoz aut, proto dbejte zvýšené opatrnosti) a po cca 100 m trasa odbočuje vpravo na cyklostezku č. 6003. Na dalším křížení pokračuje rovně do mírného kopce. Trasa dále zahýbá doleva a pokračuje po cyklostezce č. 6003. Po cca 2 km odbočuje vpravo na hlavní komunikaci a pokračuje opět další cca 2 km. Z hlavní cesty pak trasa odbočuje doprava na prudší kopec, až k rozhledně Okrouhlá. Za rozhlednou vede lehký singletrail, který je možno si vyzkoušet. (Ti co si na něj netroufají se mohou otočit a jet zpět k hlavní komunikaci.) Po vyjetí ze singletrailu trasa odbočuje doprava na hlavní komunikaci a pokračuje půl km. Trasa dále uhýbá vpravo na cyklotrasu č. 6003 a pokračuje cca 2 km po této trase, až dojede k hlavní komunikaci. Po nájezdu na hlavní komunikaci zatáčí vpravo a hned po 50 m opět vpravo. Dále pokračuje cca 1 km a na křižovatce uhýbá vpravo na šotolinovou cestu kolem řeky. Zde vede cca 1,5 km a pak odbočuje vlevo směr jezdecký klub Sviadnov. Cesta pokračuje dále cca 1 km a pak uhýbá vlevo do „myší díry“, ze které po vyjetí pokračuje doprava po cyklotrase Místecký okruh. Za necelý kilometr trasa odbočuje vlevo na hlavní komunikaci a po cca 50 m doprava zpět na Místecký okruh. Po zhruba 300 m míjí cukrárnu Beruška a Café Petit, kde je možnost se občerstvit. Trasa dále pokračuje vpravo a hned vlevo přes hlavní komunikaci. Poté před mostem odbočuje vpravo a pokračuje rovně dokud opět nenarazí na hlavní komunikaci. Zde trasa pokračuje přes semafor doleva na most. (Dbejte zvýšené opatrnosti, budete se pohybovat kolem hlavní komunikace.) Po půl km jízdy trasa odbočuje vpravo do parku pod zámkem a vede mírně do kopce, dále zahýbá vlevo a hned vpravo na hlavní komunikaci a pokračuje cca 200 m dále do mírného kopce. Na vrcholu stoupání trasa vede na Zámecké náměstí a po pravé straně je vidět zámek Frýdek. Trasa následně pokračujte rovně přes kruhový objezd, až k restauraci Benu, u které zahýbá vpravo, následně hned vlevo a pokračuje rovně kolem Svatojánské věže. Podél Svatojánské věže vede cca 100 m rovně a poté zatáčí vpravo směr hlavní komunikace. Na světelné křižovatce vede trasa rovně a po zhruba 200 m zahýbá vpravo do úzké uličky až dojede na k Mariánskému náměstí, kde je možnost prohlédnout si Baziliku Navštívení P. Marie. Trasa pokračuje prudce vpravo z kopce dolů. (dbejte na svou bezpečnost). Cesta po cca 0,5 km na světelné křižovatce pokračuje rovně a poté vlevo dolů kolem Magistrátu. Za 300 m uhýbá vpravo na Komenského sady, kde je vidět kostel sv. Jošta a za ním pokračuje mírně vpravo směr OC Frýda. Trasa vede kolem památníku osvobození a za ním cca 50 m se stáčí vpravo a najíždí na cyklotrasu 59 – Místecký okruh. Po cca půl km trasa odbočuje vpravo a vede kolem občerstvení Krmelec a vede dále v sadech B. Smetany až dorazí ke starému autobusovému nádraží. Za ním se trasa stáčí vlevo přes dva přechody a pokračuje směr podchod (zde nutno sesednout z kola). Po vystoupení z podchodu pokračuje rovně a u lékárny dr. Max zahýbá vlevo a poté pokračujete rovně ke kostelu sv. Jakuba. Zde je potřeba se držet vlevo až na náměstí Svobody dále pokračuje k podloubí až dorazí k dalšímu podchodu, který se nachází u Caffé Koloseum. Podchod prochází rovně k Jump sportu a zde se napojuje na cyklotrasu č. 6004 po které trasa pokračuje cca 2 km. Trasa dále uhýbá na Místecký okruh (zde dbejte na zvýšení opatrnosti). Po cca 300 m vede trasa zpět na hráz, kde pokračuje rovně až zpět k cílovému bodu – Hospůdka u Toma.

Zajímavá místa na trase:

Krytý aquapark Olešná je schopen celoročně poskytnout nezapomenutelné zážitky dětem i dospělým s teplotou vody 31 °C. Z mnoha atrakcí můžeme představit vodní radovánky na divoké řece, 98 metrů dlouhý tobogán s videoprojekcí, proudový kanál s houpacím bazénkem, vzdušná lehátka i sedátka, masážní trysky a také whirlpool.

Pro nejmenší návštěvníky je připraven dětský nerezový bazén.

Letní aquapark Olešná patří mezi největší a nejmodernější nerezové aquaparky v České republice. Voda v bazénech je dohřívaná tepelnými čerpadly až na teplotu 28 °C, proto je koupání velmi příjemné i při nižších teplotách vzduchu.

Kromě tematických animačních programů nabízí Letní aquapark i dva tobogány, čtyřdráhovou skluzavku, 50 metrů dlouhý plavecký bazén a relaxační bazén s masážními lavicemi. Pro sportovce nabízíme pravidelné hodiny aqua aerobiku a sportovní turnaje na hřišti pro nohejbal a plážový volejbal.

Pro Vaše nejmenší ratolesti zde máme samostatný dětský bazén se skluzavkou a
zastíněnými lehátky.

Japa sport, Olešná

Půjčovna a prodejna sportovních potřeb jako jsou koloběžky, IN-LINE brusle, šlapadla, paddleboardy, chrániče, přilby apod.

Adventure golf Olešná

Čeká zde na Vás 18 jamek a opravdu každá z nich je originální. Hřiště je spíše zmenšeninou golfového hřiště s různými vyvýšeninami, dolíky, boulemi nebo vodními jezírky. Navíc se hraje na vysoce kvalitní umělé golfové trávě. Součástí areálu je posezení na terase s občerstvením a krbem.

Rozhledna Okrouhlá:

Rozhledna ve Staříči se nachází na kopci Okrouhlá 378 m nad mořem. Je vysoká 55 m a turistická rozhledna (Vyhlídková plošina) se nachází ve výšce 30m, z které je nádherný rozhled po okolí a na Beskydy. V případě krásného počasí je vidět i Jeseníky.

Zámek Frýdek – Muzeum Beskyd:

Zámek přestavěný z gotického hradu, založeného ve 14. st. na kopci nad řekou Ostravicí s výhledem na Beskydy. Můžete se dozvědět, proč se každý rok konala slavnost „Shazování  kozla“ ze zámeckých hradeb. Je možné absolvovat prohlídkovou trasu, navštívit expozice Muzea Beskyd, které v zámku sídlí a občerstvit se k zámecké kavárně či na přilehlém Zámeckém náměstí.

Bazilika Navštívení panny Marie, podzemní krypta:

Poutní barokní chrám dostavěným roku 1777, někdy nazýván „Slezské Lurdy“. V okolní zahradě je umístěna krásná křížová cesta.

středně náročný

22,4 km

230 m

Cyklotrasa (dopravní značka)

zpevněná cesta

Doba jízdy: cca 2,5 hod Dospělí / cca 3 hod Rodina s dětmi

Povrch trasy: 80% asfalt / 20% šotolinová cesta

Vhodné pro rodiny s dětmi / vhodné pro elektrokola / vhodné pro kola s přívěsným vozíkem

Zde si můžeš trasu prohlédnout v mapy.cz ve svém telefonu pomocí fotoaparátu.

Tak si také trasu můžeš do telefonu uložit a použít ji později pro navigaci!

Půjčovna a cyklo servis:

• Hospůdka u Toma – nabíjecí stanice
  • JUMP sport

Vlakové spojení:

Vlak Ostrava - Frýdek-Místek – Frýdlant. n. Ostravicí - Frenštát p. R.