Výlety pivní stezky

Pivovárek Ogar - Výlet do Ostravice - Beskydský pivovárek

Z Pivovárku Ogar se vydáte po modré TZ podél železniční trati směrem do Čeladné, trasa se stáčí doprava k Dřevěnému kostelu svatého Prokopa a Barbory a pokračuje dále směrem na Čeladnou. PO cca 900 m odbočte vlevo a po dalších cca 200 m odbočte vpravo a pokračujte po místní komunikaci dalších cca 700 m. Na křížení se napojíte opět na modrou TZ, odbočte vlevo a pokračujte směrem na Podolánky až dorazíte ke kapli Cyrila a Metoděje a ke studánce Cyrilka. Odtud se vydáte vlevo po cyklotrase č. 6007 směrem do obce Ostravice. V obci Ostravice dorazíte k hlavní silnici, kde u železniční stanice odbočíte vpravo a pokračujete po cyklostezce č. 6113 směrem k přehradě Šance. Cestou potkáte Beskydský pivovárek, kde se můžete občerstvit. Pak pokračujte po cyklotrase č. 6113 původním směrem až k přehradě Šance. Zpět se vracíte do Ostravice po stejné trase. Neodbočíte však vlevo směrem na Podolánky, ale pokračujete rovně obcí Ostravice. V centru obce můžete navštívit Ráj dřevěných soch a areál bývalé ...

Přes Čeladnou do Kunčic a zpět

Z Beskydského pivovárku se vydáte vlevo do obce Ostravice. V centru obce můžete navštívit Ráj dřevěných soch a areál bývalé Arcibiskupské pily. Odbočíte vpravo přes železniční přejezd, za mostem přes řeku Ostravice odbočíte vlevo a kolem Penzionu Ivánek se vydáte po cyklotrase 59 (Rout 59) směrem do Frýdlantu nad Ostravicí. Cestou potkáte Srub Petra Bezruče a přírodní památku Ostravické Peřeje. Cyklotrasa č. 59 vás dále povede podél toku řeky Ostravice, až na most přes tuto řeku u soutoku s řekou Čeladenkou. Za tímto mostem opustíte cyklotrasu č. 59, odbočíte vlevo a dále pokračujete po cyklotrase č. 6008. Krátce se jakoby vracíte po hlavní silnici do obce Ostravice, ale po cca 1 km cyklostezka odbočuje vpravo a vy po ní pokračujete až do obce Čeladná, kde na kruhovém objezdu u Kostela sv. Jana Nepomuckého odbočíte vlevo a pokračujete po cyklostezce č. 6007 obcí Čeladná. V centru obce se můžete zastavit u památných Kostelních zvonů. Po Cyklotrase č. 6007 pokračujete až na křižovatku u restaurace ...

K Masarykovu údolí

Z Beskydského pivovárku se vydáte vpravo po Cyklotrase č. 6113 směrem k přehradě Šance. Vystoupáte až na hráz této přehrady a pokračujete stále po této cyklotrase vlevo kolem přehrady až k památníku Masarykova údolí. Zde odbočíte vlevo a pokračujete Masarykovým údolím stále po cyklotrase č. 6113 směrem na Visalaje. Na rozcestí Ježánky odbočíte vlevo směrem na Visalaje. U Chaty Visalaje pokračujte dolů po silnici směrem na Zlatník, projeďte obec Krásná až dorazíte na křižovatku se silnicí spojující Pržno a Pražmo. Zde odbočte vlevo a pokračujte směrem do Pržna a Frýdlantu nad Ostravicí. Asi po 2,4 km se na silnici napojí Cyklotrasa č. 46. Po této trase pokračujte dále až do Lubna, kde se cyklotrasa stáčí doleva, vy Však pokračujte stále po silnici směrem do Pržna a Frýdlantu nad Ostravicí. Dorazíte na most přes řeku Ostravici v Pržně. Přejeďte most a těsně za ním odbočte vpravo a pokračujte po Cyklotrase č. 59 (Rout 59) proti proudu řeky Ostravice. Trasa vede podél řeky Ostravice, projedete ...

Raškova vyhlídka

Za vyhlídkami nad Kopřivnicí

Od Pivovaru Zenke se vydáte vlevo po silnici č. 480 směrem do Štramberku. U železniční stanice Štramberk se napojíte na červenou TZ směřující přes železniční trať a dále do obce Lichnov. Po této červené TZ pokračujte cca 1,5 km k rozcestí, kde červená TZ zahýbá vlevo. Zde také odbočte vlevo a červenou TZ nechejte po své pravé ruce. Po dalších cca 100 m. narazíte na červeně značený cyklistický okruh Červený kámen. Vydejte se po něm vlevo. Trasa se točí velmi pozvolna vpravo, po cca 2 km minete lyžařský vlek a po dalších cca 700 m. dorazíte na rozcestí Janíkovo sedlo. Odtud se vydejte vlevo dolů po místní komunikaci. Vpravo minete Raškovu vyhlídku a Raškův kámen. Po této komunikaci pojedete cca 1,3 km a vlevo uvidíte koupaliště Kopřivnice. Zde můžete odložit a uzamknout kola a pěšky (cca 400 m) se vydat chodníčkem (zpočátku po žluté TZ) směrem k Bezručově vyhlídce odkud je výhled na Kopřivnici, cvičný polygon automobilky TATRA, město Příbor a celé údolí řeky Lubiny. Po návratu ke koupališti ...

Chlebovický okruh

Vyrazíte-li na Chlebovický okruh, seznamte se s příběhem horlivého kněze a vlastence Bohuslava Uhlíře, který padl při osvobozovacích bojích během 2. světové války a jež má pomník na místním hřbitově. Zastavte se v novobarokním kostele svatého Cyrila a Metoděje v Chlebovicích, jehož ozdobou jsou dřevořezby řezbáře Mičulky na kostelních lavicích. Krásný výhled na přehradu Olešnou, Frýdek-Místek a okolní krajinu pak čeká ty, kdo vyšlapou na 22 metrů vysokou rozhlednu Panorama, tyčící se pod vrcholem hory Kabátice (na pobočkách Turistického informačního centra F-M je v prodeji i turistická známka této rozhledny). Zajímavá je i další zastávka ve Včelařském naučeném areálu v Chlebovicích, kde se nachází včelařské muzeum, prodejna a konají se zde i různé včelařské akce. Projížďku zakončete v rekreační zóně Olešná, třeba jen pohledem na panorama Beskyd odrážející se ve vodní hladině vodní nádrže nebo navštivte aquapark Olešná či využijte místní služby.   Zajímavosti ...

Cyrilometodějskou stezkou

Z pivovarské brány se vydáte vlevo a po cca 100 m dorazíte na ulici Videčská. Zde prochází modrá TZ po které se vydáte vpravo, směrem k Valašskému muzeu v přírodě. Po cca 300 m. přijdete k mostu přes řeku Rožnovská Bečva kde se setkává několik turistických tras. Zde pokračujte po červené TZ (tzv. Cyrilometodějská stezka) podél řeky (proti proudu). Ta vás povede Městským sadem, okolo Valašského muzea v přírodě až ke křižovatce u hotelu Eroplán. Pokračujte stále po červené TZ podél silnice E442 chodníkem kolem Gibon parku, Městského koupaliště až k místu, kde na druhé straně silnice uvidíte vstup do Autocampu. Zde přejděte silnici a stále po červené TZ pokračujte kolem Autocampu ulicí Radhošťskou. Červená TZ Vás povede vzhůru masivem hory Radhošť až na její vrchol. Zde můžete navštívit kapli sv. Cyrila a Metoděje a kochat se nádhernými výhledy na Beskydy. Odtud se lze vrátit do Rožnova p. R. stejnou trasou. Zdatnější se mohou vydat po hřebenu Radhoště po modré TZ směrem na Pustevny. Cestou ...

Rožnovským údolím

Od Pivovarské brány se vydáte vlevo a cca po 100 m narazíte na Cyklotrasu č. 6012. Poté se vydáte vpravo, proti proudu řeky Rožnovská Bečva. Na křižovatce ulic Pionýrská a Nádražní zahnete vlevo na Cyklotrasu č. 46 a ta Vás po cca 100 m zavede pod most a dále podél řeky Rožnovská Bečva vzhůru proti proudu. U lávky pro pěší přes řeku zahněte mírně vpravo a po červené a zelené TZ (Cyrilometodějská stezka) pokračujte až k Valašskému muzeu v přírodě. Dále pokračujte po silnici, vedle které souběžně vede červená TZ až k mostu přes řeku Rožnovská Bečva. Těsně před mostem odbočte vpravo na Cyklotrasu č. 6260 – Bečva. Po této trase pokračujte dále podél řeky. Cestou minete Gibon park a koupaliště. Na konci Rožnova p.R. se trasa stáčí vpravo, přes most a pokračuje po druhém břehu řeky, podél golfového areálu. Pokračujte stále po Cyklotrase č. 6260 – Bečva, která Vás provede Rožnovským údolím a obcí Dolní Bečva. Cca po 9,5 kilometrech od startu se můžete občerstvit v příjemné restauraci ...

Národním sadem

Výlez zahájíme od Městského pivovárku směrem vlevo, po schodech do areálu hradu Štramberka, můžeme navštívit věž Trúbu a Jaroňkovu útulnu.  Dále pokračujeme areálem po modré TZ směrem na Bílou horu. Projedeme kamennou branou, Jaroňkovou ulicí (štramberská „Zlatá ulička“) a dáme se prostřední cestou směrem na Bílou horu. Pokračujeme po značce naučné stezky po úbočí Bílé hory až na vrchol Bílé hory. Od rozhledny se dáme po Sluneční stezce směrem do údolí ke Štramberku. Pokračujeme kolem Lípy Panny Marie a postupujeme vlevo pěšinkou k Horní Kamenárce.  Po pěšině kolem Kamenárky sejdeme až ke kamennému ohrazení s horní bránou botanické zahrady, pokud je brána otevřena, můžeme projít zahradou. V opačném případě se dáme se vlevo kolem plynárenské sondy.  Cesta směrem doprava nás dovede k dolní bráně botanické zahrady. Z tohoto místa můžeme po asfaltové cestě pokračovat k rozcestníku pod botanickou zahradou. Značka naučné stezky nás dovede kolem kavárny a výrobny tradičních Štramberských ...

K Červenému kameni

Výlet zahájíme směrem z náměstí dolů k ulici Dolní Bašta. Zde se vydáme vpravo, po značené Cyklotrase č. 502 B. kolem Horní a Dolní Bašty. Po této trase pokračujeme až na rozcestí ulic Dolní Bašta a K Očnímu. Cyklotrasa č. 502 se stáčí doprava právě na ulici K Očnímu, po které pokračujte až do Kopřivnice. V centru Kopřivnice dorazíte až ke křížení s ulicí Československé armády. Tu přejedeme a po cca 50 m odbočíme vlevo na Cyklotrasu č. 502 B. Po cca 500 m dorazíte k Technickému muzeu TATRA, kde si můžete prohlédnout expozici produkce této automobilky. Poté pokračujte dále, stále po Cyklotrase č. 502 B. Po cca 1 km dorazíte na rozcestí, kde se kříží cyklotrasy a Naučná stezka Slezská Kopřivnice. Dále se vydejte vpravo, po trase naučné stezky a po modré TZ.  Ta vás dovede až k Muzeu Fojtství s expozicí kočárů – předchůdců automobilů Tatra. Od Muzea Fojtství se vraťte po modré TZ a Naučné stezce na Cyklotrasu č. 502 B. Pokračujte zpět až do místa, kde se Cyklotrasa kříží s ulicí ...

Za hradem Hukvaldy

Od Minipivovárku Polivar varazíte směrem vlevo po modré TZ. Asi po 150 m., na křižovatce u Vily Machů, se modrá TZ stáčí vpravo a spojuje se s Cyklotrasou č. 502. Po té pokračujte směrem do obce Lubina. V Lubině přejedete silnici č. 58 a pokračujte až na rozcestí, kde se Cyklotrasa č. 502 kříží s Cyklotrasou Frenštát p.R. – Kopřivnice. Pokračujte stále po Cyklotrase č. 502 po mostě přes řeku Lubinu, dále osadou Vetřkovice. Za osadou se Cyklotrasa č. 502 stáčí do prava a s ní vede souběžně modrá TZ. Pokračujte stále po ní až do obce Hukvaldy. Před oborní bránou odbočte vlevo a po Cyklotrase č. 6006 dojedete k Památníku Leoše Janáčka. Po jeho prohlídce se vraťte zpět k Oborní bráně. Zde můžete zaparkovat Vaše kola a pěšky se vydat oborou k Hradu Hukvaldy. Vpravo od Oborní brány je Rodný dům Leoše Janáčka, ve kterém je stálá expozice a informační centrum. Po prohlídce hradu a Rodného domu pokračujte po silnici mezi Oborní bránou a Rodným domem. Vede zde Cyklotrasa č. 6001. Asi po 2,6 km ...