Cyrilometodějskou stezkou

VÝCHOZÍ BOD + CÍLOVÝ BOD

Rožnovský pivovar

TRASA

VÝCHOZÍ BOD: Rožnovský pivovar (0 km) – (A) Cyrilometodějská stezka – (B) Valašské muzeum v přírodě – (C) Gibon park – (D) rozcestí Pod chatou Mír – (E) Radhošť – (F) socha boha Radegasta – (G) vyhlídkový altán Cyrilka – (H) Pustevny – (I) stezka Valaška – CÍLOVÝ BOD: Rožnovský pivovar (27 km)

Fotogalerie

velmi náročný

27 km

1017 m

červená turistická značka modrá turistická značka

zpevněná cesta, silnice, chodník

Rožnov p. R. – Radhošť, Pustevny a zpět; 27 km, cca 8 hod.

Rožnov p. R. – Radhošť a zpět; 18 km, cca 5 hod.

Z pivovarské brány se vydáte vlevo a po cca 100 m dorazíte na ulici Videčská. Zde prochází modrá TZ po které se vydáte vpravo, směrem k Valašskému muzeu v přírodě.

Po cca 300 m. přijdete k mostu přes řeku Rožnovská Bečva kde se setkává několik turistických tras. Zde pokračujte po červené TZ (tzv. Cyrilometodějská stezka) podél řeky (proti proudu). Ta vás povede Městským sadem, okolo Valašského muzea v přírodě až ke křižovatce u hotelu Eroplán.

Pokračujte stále po červené TZ podél silnice E442 chodníkem kolem Gibon parku, Městského koupaliště až k místu, kde na druhé straně silnice uvidíte vstup do Autocampu. Zde přejděte silnici a stále po červené TZ pokračujte kolem Autocampu ulicí Radhošťskou.

Červená TZ Vás povede vzhůru masivem hory Radhošť až na její vrchol. Zde můžete navštívit kapli sv. Cyrila a Metoděje a kochat se nádhernými výhledy na Beskydy. Odtud se lze vrátit do Rožnova p. R. stejnou trasou.

Zdatnější se mohou vydat po hřebenu Radhoště po modré TZ směrem na Pustevny. Cestou se mohou zastavit u sochy pohanského boha Radegasta a na Pustevnách shlédnout útulny Maměnka a Libušín.

Po modré TZ se od horní stanice lanové dráhy můžete vydat ke Stezce Valaška, která Vám umožní krásné výhledy na východní část Beskyd, Lysou Horu atd.

Odtud se zpět do Rožnova vrátíte po stejné trase.