Rožnovským údolím

VÝCHOZÍ BOD + CÍLOVÝ BOD

Rožnovský pivovar

TRASA

VÝCHOZÍ BOD: Rožnovský pivovar (0 km) – (A) Cyklotrasa č. 6012 – (B) Cyklotrasa č. 46 – (C) Valašské muzeum v přírodě – (D) Gibon park – (E) Cyklotrasa č. 6260 – (F) Prostřední Bečva – (G) Horní Bečva – (H) vodní nádrž Horní Bečva – (I) Cyklotrasa č. 6260 – (J) Cyklotrasa č. 6252 – (K) Hutisko-Solanec – (L) Valašská koliba Fojtka – (M) Cyklotrasa č. 6014 – (N) Vigantice – (O) Masarykovo náměstí, Rožnov p. R. – (P) Cyklotrasa č. 6012 – CÍLOVÝ BOD: Rožnovský pivovar (36 km)

Fotogalerie

mírně náročný

36 km

265 m

zelená turistická značka červená turistická značka Cyklotrasa (dopravní značka)

lesní cesta, zpevněná cesta, silnice

Časová náročnost 3-4 hodiny.

Od Pivovarské brány se vydáte vlevo a cca po 100 m narazíte na Cyklotrasu č. 6012. Poté se vydáte vpravo, proti proudu řeky Rožnovská Bečva.

Na křižovatce ulic Pionýrská a Nádražní zahnete vlevo na Cyklotrasu č. 46 a ta Vás po cca 100 m zavede pod most a dále podél řeky Rožnovská Bečva vzhůru proti proudu. U lávky pro pěší přes řeku zahněte mírně vpravo a po červené a zelené TZ (Cyrilometodějská stezka) pokračujte až k Valašskému muzeu v přírodě.

Dále pokračujte po silnici, vedle které souběžně vede červená TZ až k mostu přes řeku Rožnovská Bečva. Těsně před mostem odbočte vpravo na Cyklotrasu č. 6260 – Bečva. Po této trase pokračujte dále podél řeky.

Cestou minete Gibon park a koupaliště. Na konci Rožnova p.R. se trasa stáčí vpravo, přes most a pokračuje po druhém břehu řeky, podél golfového areálu. Pokračujte stále po Cyklotrase č. 6260 – Bečva, která Vás provede Rožnovským údolím a obcí Dolní Bečva.

Cca po 9,5 kilometrech od startu se můžete občerstvit v příjemné restauraci Sport Art Centrum. Dále pak pokračujte stále po Cyklotrase č. 6260 až na křižovatku se silnicí č. 481, vedoucí do obce Hutisko – Solanec. Zde zahněte vpravo a po cca 70 metrech vlevo, stále po Cyklotrase č. 6260.

Pokračujte podél řeky Rožnovská Bečva až do centra obce Prostřední Bečva, kde se nachází Biotop Bečva, což je přírodní biotopové koupaliště, u kterého je příjemný bufet pro občerstvení.

Poté pokračujte dále po Cyklotrase č. 6260 směrem k obci Horní Bečva. Cyklotrasa se spojí se souběžně vedoucí žlutou a modrou TZ. Za obcí dorazíte k rozcestníku u místní komunikace a mostu přes řeku Rožnovská Bečva. Odtud pokračujte po místních cestách po žluté TZ, která Vás dovede na hráz vodní nádrže Horní Bečva. Nádrž můžete objet a můžete zde také zrelaxovat nebo se vykoupat.

Od vodní nádrže se Vaše cesta vrací zpět do Rožnova pod Radhoštěm. Vede po stejné trase. U křižovatky se silnicí č. 481 se můžete rozhodnout, zda se budete do Rožnova p.R. vracet stejnou cestou a nebo zda nezvolíte trasu přes obec Vigantice.

V tom případě zde odbočíte vlevo na silnici č. 481 po které vede Cyklotrasa č. 6252 a pokračujete do obce Hutisko-Slanec. V centru obce, na náměstí, se odpojíte od Cyklotrasy č. 6252, které odbočuje vlevo, ale pokračujte rovně, po Cyklotrase č. 6014 směrem do obce Vigantice.

Asi po 200 m můžete zahnout vlevo a občerstvit se ve stylové Valašské kolibě Fojtka. Pokračujte stále po Cyklotrase č. 6014 až do Rožnova pod Radhoštěm. Přijedete na náměstí a Cyklotrasa č. 6014 vás z něj zavede až na kruhový objezd, který už znáte.

Zde zahnete vlevo na Cyklotrasu č. 6012 a po cca 250 m odbočíte vpravo k Rožnovskému pivovaru, kde Vaše cesta končí.

Zajímavá místa na trase:

Valašské muzeum v přírodě, Rožnov p. R.