Za pohledy z Rybí

25 km

738 m

TRASA

VÝCHOZÍ BOD: Sokolovna - Rybí (0 km) – (A) odbočka doleva na hlavní silnici – (B) odbočka doprava - jdeme po červené – (C) Libhošťská hůrka – (D) spojení s NS Závišice – (E) odbočka doprava – (F) znovu napojení na NS Závišice – (G) doprava po červené – (H) odbočka doprava - stále po červené – CÍLOVÝ BOD: Sokolovna - Rybí (25 km)

Trasa tradičního turistického pochodu. Začíná u sokolovny v obci Rybí. Vyjděte k hlavní silnici a odbočte doleva na Nový Jičín. Jděte asi 300 m podél silnice na konec obce a za posledním domem odbočte doprava a polní cestou dojděte až k lesu a stoupejte dál na vrchol Libhošťské hůrky.

Pokračujte po hřebeni. Stezka začne klesat a vy se budete blížit do centra Závišic, kde narazíte na silnici vedoucí do Sedlnic. Odbočte doleva a po 200 m u obchodu doprava a jděte přes most (za mostem vlevo je pohostinství U Kremlů). Pokračujte stále do kopce mimo obec.

Asi po kilometru dojdete kolmo k silnici, na kterou odbočte doprava. Po 300 m přejděte hlavní silnici mezi Kopřivnicí a Novým Jičínem a mezi domy pokračujte polní cestou ke Štramberku. Po asi 3 km dorazíte k ulici K Očnímu. Odbočte doleva a po 200 m doprava a stoupejte pěšinou po úbočí Bílé hory až k místu, kde se trasa potká se žlutou turistickou značkou.

Po ní vystoupejte až k turistickému rozcestníku „Pod Bílou horou“. Od něj se dostanete Jaroňkovou ulicí do areálu štramberského hradu. Zde, nebo na náměstí, na které sestoupáte po schodech, se můžete občerstvit. Z náměstí trasa pokračuje po žluté značce , resp. modré k bráně Národního sadu a dále po značce červené úpatím Kotouče, kolem štramberského koupaliště do oblasti zvané Libotín.

U turistického rozcestníku „Libotínské údolí“ trasa opouští značku červeného podélného značení a pokračuje vlevo po značce s příčným červeným značením. Po 600 m lesní cestou odbočte vlevo. Po dalších 200 m se nachází lesní objekt. Odtud trasa dále vede už po lesní pěšince nad tokem Libotínky s asi 3 m vysokým vodopádem.

Po 800 m se pěšina potká s lesní cestou, na kterou odbočte doprava. Sledujte značení, které vás po lesních cestách a pěšinách dovede po cca 2,5 km až k místu, kde se trasa potká se značkou zelenou. Odbočte doprava a držte se zelené turistické značky.

U turistického rozcestníku „Libotín“ stále pokračujte po zelené vlevo. Po 600 m ale zelená odbočuje vlevo dolů a vy pokračujte dále po značce s červeným příčným značením. Značka vás zavede ke studánce U Kříže a přes louky kolem vrcholu Puntík k turistickému rozcestníku „Holivák“.

Z něj oficiální trasa pochodu vede po sjezdovce až zástavbě obce Rybí (lze ale jít i po modré, nebo po asfaltové cestě). Na začátku zástavby obce se nachází občerstvení, od něj uličkami mezi domy je to do cíle už jen přibližně 600 m.