Vyšlápněte si na rozhlednu na Velkém Javorníku

TYP: pěší výlet, cyklistický výlet

středně náročný

13,5 km

513 m

TRASA

VÝCHOZÍ BOD: Frenštát p. R. - u Kyčery - po modré TZ směr Velký Javorník (0 km) – (A) odbočka vlevo po modré TZ – (B) odbočka vpravo – (C) napojení na NS Beskydské nebe - držíme se vlevo – (D) odbočka vpravo po NS Beskydské nebe – (E) držíme se vlevo - napojení na zelenou TZ – (F) Panna Marie Lurdská - držíme se vlevo – (G) držíme se vlevo po zelené TZ – (H) Velký Javorník - zpět po zelené TZ až do Frenštátu p. R. – (I) držíme se vlevo po zelené TZ – (J) odbočka vlevo – (K) odbočka vpravo – (L) odbočka vpravo – CÍLOVÝ BOD: Frenštát p. R. - u Kyčery - po modré TZ směr Velký Javorník (13,5 km)

Z centra města od rozcestníku Frenštát – U Kyčery jděte 1,5 km po modré TZ a ž na křížení značky s ulicí Pod Můstky. Odbočte vpravo a po 200 m dojdete do areálu Skokanských můstků Jiřího Rašky. Dál pokračujte cca 300 m vlevo podél můstků po 428 schodech ke skokanské věži můstku. Tady si nezapomeňte prohlédnout nejatraktivnější zastavení naučné stezky Beskydské nebe – Život v korunách stromů, 90 m dlouhý vzdušný chodník. Dál pokračuj te 750 m po asfaltové cestě kolem restaurace Rekovice (cestou si můžete zkusit bosý chodníček) až k r ozcestníku Koliba – rozcestí. Tady se napojte na zelenou TZ . Jděte 3,5 km a dorazíte na vrchol Velkého Javorníku (917 m n. m.). Zpět jděte 1,1 km po červené TZ až k rozcestníku Malý Javorník rozcestí a pokračujete vlevo 6 km po modré TZ až do centra Frenštátu pod Radhoštěm. Občerstvit se můžete v centru města ve výchozím bodě, cestou na Horečkách a na turistické chatě na Velkém Javorníku (pondělí zavřeno).

středně náročný

13,5 km

513 m

zelená turistická značka modrá turistická značka značka naučné stezky

lesní pěšina, lesní cesta, zpevněná cesta, asfaltová cesta, stezka pro pěší a cyklisty