Mějte Beskydy jako na dlani

14 km

543 m

TRASA

VÝCHOZÍ BOD: rozcestník Dolní Paseky, Rožnov p. Radhoštěm (0 km) – (A) zajímavost-Jahnova studánka – (B) rozcestník Bačův vrch - hřeben – (C) rozcestník Zadní Javorník - rozc. odbočka vlevo – (D) rozcestník Malý Javorník - rozc. odbočka vpravo – (E) napojení na Radegastův okruh 6 – (F) odbočka vlevo k rozhledně – (G) cesta zpět po Radegastův okruh 6 – (H) odbočka vlevo – (I) rozcestník U pramene Jičínky - odbočka vlevo na č. 6249 – (J) Dolní Paseky – CÍLOVÝ BOD: rozcestník Dolní Paseky, Rožnov p. Radhoštěm (14 km)

Ideálním výchozím místem trasy jsou Dolní Paseky (430 m n. m.), rozcestí zelené a modré značky na severu Rožnova pod Radhoštěm. My se vydáme po značce zelené, lesní cestou přes rozcestí Bačův vrch – hřeben (2,9 km) na rozcestí Zadní Javorník (5,8 km), odkud se budeme držet modré značky až na souběh se silnicí (6,6 km). Modrá vede po silnici dolů, my se ale vydáme po silnici nahoru. Objedeme vrchol Velkého Javorníku.

Odbočkou vlevo (8,5 km) se můžeme dostat na samotný vrchol Velkého Javorníku (9km, 918 m n. m.). Nahoře je občerstvení a rozhledna. Dolů sjedeme po cyklotrase Radegastův okruh 6 a poté cyklotrase č. 6249 až k výchozímu místu naší trasy, rozcestí Dolní Paseky.

středně náročný

14 km

543 m

zelená turistická značka modrá turistická značka Cyklotrasa (dopravní značka)

lesní pěšina, lesní cesta, zpevněná cesta, stezka pro pěší a cyklisty

časová náročnost: 1h 30 minut

Vydejte se na vrchol Velkého Javorníku, vystoupejte na  zdejší rozhlednu a rozhlédněte se do okolí z originální dřevostavby navazující na typickou místní valašskou architekturu. Celková výška rozhledny je 25,915 m a má dvě vyhlídkové plošiny. Z rozhledny budete mít Beskydy a Frenštát pod Radhoštěm jako na dlani a za příznivého počasí dohlédnete až na Malou a Velkou Fatru, Roháče a Jeseníky.

Zde si můžeš trasu prohlédnout v mapy.cz ve svém telefonu pomocí fotoaparátu.

Tak si také trasu můžeš do telefonu uložit a použít ji později pro navigaci!