Kopřivnice - Frenštát pod Radhoštěm - Kopřivnice

24,0 km

323 m

TRASA

VÝCHOZÍ BOD: Turistické informační centrum (0 km) – (A) Technické muzeum Tatra – (B) Vila Machů – (C) Valašská hospoda – (D) Hostinec Na Obecní – (E) Raškova vyhlídka – (F) zřícenina hradu Šostýn – (G) Restaurace Pod Šostýnem – (H) Šustalova vila – CÍLOVÝ BOD: Turistické informační centrum (24,0 km)

Start je u Turistického informačního centra, ve městě proslaveném automobilovou značkou Tatra. TIC je součástí budovy, kde se nachází původní část muzea této světoznámé značky. Trasa od samého počátku vede po cyklostezce č. 502B, severně. Cyklostezka kopíruje říčku Kopřivnička. Po cca 600 m najíždí na most a podél hlavní komunikace tuto říčku překonává. Za mostem se stáčí doprava a dále pokračuje po cyklostezce 502B. Trasa zde křižuje sídlištní komunikace. Po přibližně 300 m míjí po pravé ruce Bönischovu vilu, která je oprávněně řazena mezi nejkrásnější památky ve městě. V současnosti nese název Vila Machů a slouží jako penzion. Trasa dále pokračuje rovně a 50 m za Vilou Machů křižuje hlavní komunikaci. Následuje průjezd kolem vlakové zastávky Kopřivnice, zastávka, kde se stáčí mírně vlevo a po 150 m mírně vpravo. Po 300 m odbočuje vpravo, kde vede 1,2 km podél ul. Panská až na kruhový objezd. Kruhový objezd opouští třetím sjezdem a pokračuje dalším rovným úsekem.  Po cca 450 m opouští průmyslovou část Kopřivnice, jejíž součástí je také továrna Tatry. Trasa se stáčí doprava a nám se naskytnou první krásné výhledy na Beskydy, kterých si ještě po celou dobu užijeme. Po 300 m trasa přetíná hlavní, velmi frekventovanou silnici, a pokračuje kolem kříže dále, po krásné cyklostezce. Po přibližně 0,5 km přichází zleva, od Příbora další cyklostezka. Povrch se změní na šotolinu a naše trasa pokračuje dále vpravo. Na následujícím rozdvojení se držíme vlevo, směr Frenštát pod Radhoštěm a Lichnov. Trasa se přiblížila k říčce Lubina a mezi rodinnými domy pokračuje dál. Po přejezdu silnice pokračujeme 900 m po levém břehu říčky Lubina. Trasa vyúsťuje na hlavní silnici I/56, kterou budeme v následujících kilometrech několikrát křižovat. Na hlavní silnici se vydáme vlevo a po 200 m projíždíme kolem Kostela Všech svatých v Kopřivnici-Vlčovicích. Za dalších 200 m, za autobusovou zastávkou, nás trasa z hlavní silnice svede doprava (2. menší odbočka za zastávkou). Po 150 m vede trasa vpravo a po 20 m přichází zprava cyklostezka vedoucí z Holého vrchu. Pokračujeme doleva a za chvíli nás trasa navede opět na hlavní silnici, kde budeme pokračovat vpravo na most, cca 300 m. Za výhledů na rozhlednu Velký Javorník a Radhošť de sjíždíme doleva a kolem kříže ve vesničce Tichá pokračujeme cca 600 m na T křižovatku, kde odbočíme vpravo. Po 250 m se opět napojíme, tentokrát již naposledy, na hlavní komunikaci, ze které po 400 m (těsně za mostem přes řeku Lubina) odbočíme vlevo. Dále pokračujeme po levém břehu říčky Lubina. Po chvíli se k trase přidá zprava žlutá turistická značka. Ta nás bude doprovázet až k novému mostu, kde naše trasa uhýbá vlevo, přes říčku. Dále pokračujeme po cyklostezce kolem čistírny odpadních vod (ČOV).  POZOR! Přibližně 300 m za ČOV se trasa prudce stáčí doprava na pěšinu a pokračuje přes malý most. Opět se zde potkáváme se žlutou turistickou značkou, po ní a  cyklotrase 6194 pokračujeme podél plotu dále. Za chvíli nás čeká krátký výšvih na panelové cestě, na jehož vrcholu se dáme prudce vpravo. Po levé ruce míjíme Aquapark Frenštát pod Radhoštěm a u jeho konce odbočujeme vpravo, na dřevěný mostek. Za mostem se dáme ihned vlevo a podél říčky dorazíme k hlavní silnici. Za hlavní silnicí opouštíme cyklostezku 6194 a odbočením vpravo se napojujeme na „Radegastův okruh 7“. Zde začíná stoupání, místy velmi techniky náročné. Projedeme úzkým podjezdem pod železniční tratí a dále se napojíme na kostkovanou cestu vedoucí do areálu Horečky, kde jsou nejen skokanské můstky, ale spousta dalších aktivit jako např. naučná stezka Beskydské nebe.

Trasa z této komunikace po 100 m odbočí vpravo, do mírného klesání. Držíme se na červené turistické značce. Po kamenité cestě, ale také krásnou loukou, se dostaneme na silnici, kde odbočíme vlevo a po 50 opět vpravo (cesta dále vede k Ranči Horečky). Trasa dál pokračuje po louce s výhledy na Velký Javorník, až se napojí na asfaltovou cestu. V mírném sjezdu se stáčí doprava, následně mírně vystoupá k T-křižovatce, kde odbočíme doprava. Za železničním přejezdem se napojíme na hlavní silnici, ze které odbočíme po 200 m, stejně jako červená turistická značka, vpravo. Postupně začínáme stoupat až na vyhlídkové místo pod vrcholem „Na Vrchu“. Povrch se mění ze šotoliny, přes louku až na pěšinu – technicky náročné. Po celou dobu stoupání máme za sebou úchvatné pohledy na Beskydy. Stejně tak místy technicky náročný je i sjezd do obce Lichnov. Povrch se opět mění z louky na kamenitou cestu. Po nájezdu na asfalt, který se stáčí mírně doleva, „doklesáme“ až k hlavní silnici, kde se dáme vpravo. Po cca 200 odbočíme přes most vlevo a za hasičskou zbrojnicí vpravo. Začíná stoupání až k nejvyššímu bodu trasy (545 m.n.m.).  Nejprve stoupáme mezi rodinnými domy po asfaltové komunikaci. Ta se v místě, kde domy končí, stáčí doprava, ale my pokračujeme po louce a lesní cestě rovně (stále po červené tur. značce). Po 450 m, u sochy sv. Isidora, uvidíme Beskydy jako na dlani. S mírnými přestávkami stoupáme dále, cca 1,2 km (technicky náročné stoupání). 100 m před nájezdem na silnici se stáčíme prudce vpravo a pokračujeme přibližně 2 km ve stoupání. Prudší úsek po chvíli přechází v mírnější, s místy na odpočinek a možností výhledů na Beskydy. Dosáhli jsme nejvyššího bodu trasy a čeká nás klesání až k cílovému bodu. POZOR! Klesání je místy technicky náročné. Po chvíli projedeme přes Janíkovo sedlo, kde začíná asfaltový povrch. Z Janíkova sedla je možnost navštívit „skalnatou“ Raškovu vyhlídku a zříceninu hradu Šostýn… Asfalt je zpočátku mírně rozbitý (s odvodňovacími kanálky), ale čím více se blížíme Kopřivnici, povrch se zkvalitňuje. Projíždíme kolem Lyžařského areálu Červený kámen, dále podél Letního koupaliště Kopřivnice a Stadiónu Emila Zátopka – světoznámého atleta, kopřivnického rodáka. Po 700 m můžete navštívit Nové muzeum Tatra. Trasa pokračuje za železničním přejezdem vpravo, kde po 200 m vjíždíme do úchvatného areálu Lašského muzea. Zde můžeme spočinout v parku Edvarda Beneše nebo obdivovat Šustalovu či Ringhofferovu vilu, postavenou pro jeho bratra Josefa Šustala, Adolfa (Josef Šustal byl majitelem kopřivnické kočárovny). Trasa dále vede úhlopříčně parkem a klesá kolem cykloobchodu a servisu Cyklomat. Po 200 m odbočí vpravo na cyklostezku 502B, která nás dovede do cíle trasy.

Zajímavá místa na trase:

Technické muzeum Tatra:

Současnou expozici tvoří typologicky kompaktní sbírka osobních automobilů TATRA, expozice Emila a Dany Zátopkových, a malíře Zdeňka Buriana.

Muzeum nákladních automobilů Tatra

Muzejní sbírku tvoří užitková a nákladní vozidla Tatra. Nejstarším vozidlem je replika prvního nákladního automobilu Tatra z roku 1898, ale uvidíte i aktuálně vyráběné typy.  Mezi exponáty nechybí vojenská obrněná vozidla či autobus. Najdete zde také kolekci historických motocyklů, i vlak Slovenská strela z roku 1936.

Lašské muzeum v Šustalově vile

Muzeum ukazuje, že celých 150 let existovala v Kopřivnici také továrna na hliněné zboží. Vystavuje sbírku keramických talířů, hrníčků, džbánů, kachlů a především nádherná bohatě zdobená majoliková kamna, které vás nenechají na slavnou "Kachlovku" zapomenout. V jiné části expozice zabloudíte do pravěku a mezi indiány. Přesvědčí vás o nezaměnitelném talentu, jaký bezpochyby měl kopřivnický rodák malíř a ilustrátor Zdeněk Burian.

Aquapark Frenštát

Letní koupaliště Kopřivnice

Zajímavá místa v blízkosti trasy

Minizoo Ranč Horečky

V zoo parku jsou dva hladící koutky - s morčaty a králíčky - krmení a hlazení povoleno. Dále se můžete seznámit se zvířaty jako klokani, pštrosi, pávi, perličky, krocani, koně, bažanti, morčátka, králíci, zakrslé ovečky a zakrslé kozičky, kozy anglonubijské a kozy holandské, mini prasátka Göttingenská a prasátka přeštická. Můžete si také zajezdit na koních atd.

Bezručova vyhlídka (rozhledna)

polní cesta, zpevněná cesta

Doba jízdy: cca: 4,5 hod Dospělí / cca 6 hod Rodina s dětmi

Povrch trasy: 50% asfalt / 30% šotolinová cesta /20% lesní cesta, louka

Vhodné pro rodiny se staršími dětmi / vhodné pro elektrokola

Zde si můžeš trasu prohlédnout v mapy.cz ve svém telefonu pomocí fotoaparátu.

Tak si také trasu můžeš do telefonu uložit a použít ji později pro navigaci!

Možnosti občerstvení:

• Cyklosport Prašivka - www.cmpsport.cz
  • Kopřivnice - Turistické informační centrum

Půjčovna a cykloservis:

• Bike servis Beskydy – Frenštát p. R.