Frýdek-Místek - Chlebovice

11,2 km

137 m

TRASA

VÝCHOZÍ BOD: Hospůdka U Toma (0 km) – (A) Parkoviště Olešná – (B) Parkoviště Na Hrázi – (C) Rybářská bašta – (D) Café restaurant Olešná – (E) Kavárna Kolmo café – (F) Kostel sv. Cyrila a Metoděje – CÍLOVÝ BOD: Hospůdka U Toma (11,2 km)

Start trasy je od Hospůdky u Toma vedle Aquaparku Olešná směrem ke hrázi přehrady Olešná. Zde trasa zatáčí na hráz přehrady, na konci přehradní hráze odbočuje trasa doprava, pokračuje podél Rybářské bašty a dále pokračuje po cyklostezce. Po cca 1 km jízdy kříží cyklostezka místní komunikaci, a pokračuje odbočením doprava. Zde se trasa napojuje na značený Chlebovický okruh, ze kterého neodbočujeme a pokračujeme cca 2 km až do dalšího křížení s cyklostezkou (č.6004,6006). Cestou se můžeme občerstvit v restauraci Cafe & Restaurant Olešná, kde je i velké dětské hřiště a proto je zastávka vhodná pro rodiny s malými dětmi. Na křížení chlebovického okruhu s cyklostezkou č. 6004/6006 trasa pokračuje rovně a za posledním domem cca po 600 metrech přechází na šotolinovou cestu, zatáčí ostře doleva a začne mírné, ale táhlé stoupání podél krásného ovocného sadu. Po cca 1 km jízdy do kopce najíždí trasa na hlavní komunikaci a po ní pokračuje nejprve po rovině a pak mírně z kopce až do vesnice Chlebovice. Na této části trasy je i provoz aut, proto dbejte zvýšené opatrnosti. (Po kilometru jízdy po asfaltové silnici je po levé straně Kaplička, u které je možno jako alternativu trasy odbočit doleva, a po lesní cestě, následně po červené turistické značce pokračovat až k rozhledně Kábátice – Panorama. Tato alternativa je spíše pro sportovněji založené cyklisty). Naše trasa pokračuje od kapličky dále z kopce až do vesnice, kde odbočuje směrem k místnímu kostelu Cyrila a Metoděje. Odtud dále pokračujeme po Chlebovickém okruhu nejprve mírně nahoru podél říčky Vodičná, před sebou zde krásně vidíme Rozhlednu Kabátice – Panorama, trasa po chvíli přejíždí na druhou stranu říčky a mírně z kopce nás zavede až místní turistické zajímavosti – Dům včelařů. Jde o včelařské muzeum, s možností se seznámit s výrobou medu a je zde i malý obchůdek se včelařskými produkty. Od domu včelařů, trasa dále pokračuje po dobře značeném Chlebovickém okruhu a kousek za kostelem najíždí na hlavní komunikaci a pokračuje dolů mírně doleva. Za místním obchůdkem s potravinami odbočuje trasa na cyklostezku 6003 společně značenou s Chlebovickým okruhem. Po necelých 2 km jízdy se trasa pomalu blíží ke svému konci a kříží se opět s hlavní komunikací, po které pokračujeme velmi krátce doprava, po cca po stech metrech z ní odbočuje doleva směrem k přehradě Olešná.  Po sjezdu z hlavní cesty trasa pokračuje krátce (cca 50 metrů) po cyklostezce 6004,6006 a z ní odbočuje na první křižovatce doprava směrem k okruhu podél přehrady Olešná. Po asi 150 m se můžete zastavit v kavárně Kolmo kafé a děti si mohou zaskotačit na velkém dětském hřišti. To už leží v samotném centrum Resortu Olešná, kde je Krytý i otevřený Aquapark Olešná, Adventure golf, Japa sport - půjčovnakoloběžek, šlapadel, paddleboardů, kolečkových bruslí apod.Je zde také cíl tohoto výletu – Hospůdka u Toma. Zde se také nachází nabíjecí stanice pro elektrokola.

Zajímavá místa na trase:

Aquapark Olešná

Krytý aquapark Olešná je schopen celoročně poskytnout nezapomenutelné zážitky dětem i dospělým s teplotou vody 31 °C. Z mnoha atrakcí můžeme představit vodní radovánky na divoké řece, 98 metrů dlouhý tobogán s videoprojekcí, proudový kanál s houpacím bazénkem, vzdušná lehátka i sedátka, masážní trysky a také whirlpool.

Pro nejmenší návštěvníky je připraven dětský nerezový bazén.

Letní aquapark Olešná patří mezi největší a nejmodernější nerezové aquaparky v České republice. Voda v bazénech je dohřívaná tepelnými čerpadly až na teplotu 28 °C, proto je koupání velmi příjemné i při nižších teplotách vzduchu.

Kromě tematických animačních programů nabízí Letní aquapark i dva tobogány, čtyřdráhovou skluzavku, 50 metrů dlouhý plavecký bazén a relaxační bazén s masážními lavicemi. Pro sportovce nabízíme pravidelné hodiny aqua aerobiku a sportovní turnaje na hřišti pro nohejbal a plážový volejbal.

Pro Vaše nejmenší ratolesti zde máme samostatný dětský bazén se skluzavkou a
zastíněnými lehátky.

Japa sport, Olešná

Půjčovna a prodejna sportovních potřeb jako jsou koloběžky, IN-LINE brusle, šlapadla, paddleboardy, chrániče, přilby apod.

Adventure golf Olešná

Čeká zde na Vás 18 jamek a opravdu každá z nich je originální. Hřiště je spíše zmenšeninou golfového hřiště s různými vyvýšeninami, dolíky, boulemi nebo vodními jezírky. Navíc se hraje na vysoce kvalitní umělé golfové trávě. Součástí areálu je posezení na terase s občerstvením a krbem.

Dům včelařů

Areál, ve kterém si můžete rozšířit znalosti o jedinečném oboru včelařství, poznat provázanost člověka s přírodou, seznámit se s včelařskou historií, medově se občerstvit, navštívit Včelí obchůdek či jen tak si odpočinout. Najdete zde naučný včelín, naučnou zahradu včelařsky významných rostlin, včelařský skanzen i včelí obchůdek.

Rozhledna Kabátice

Panorama je 23 m vysoká železná rozhledna v nadmořské výšce 460 m n.m., vede na ni 93 schodů a má dvě vyhlídkové plošiny, spodní ve výšce 15 m a horní ve výšce 17,7 m.
Z Panoramy je krásný výhled východním směrem na vodní nádrž Olešná a za ní se rozkládající město Frýdek-Místek.

Autocamp Olešná

Autocamp na břehu přehrady Olešná, kde Plocha stanoviště pro karavany je cca 4 000 m2, což představuje kapacitu zhruba 30 míst vybavených elektrickými přípojkami. Ke stanování je prostor přibližně dvojnásobné rozlohy, částečně zastíněn stromy.

nenáročný

11,2 km

137 m

Cyklotrasa (dopravní značka)

zpevněná cesta

Doba jízdy: cca 1,5 hod Dospělí / cca 2 hod Rodina s dětmi

Povrch trasy: 80%  asfalt / 20% šotolinová cesta

Vhodné pro rodiny s dětmi / vhodné pro elektrokola / vhodné pro kola s přívěsným vozíkem

Zde si můžeš trasu prohlédnout v mapy.cz ve svém telefonu pomocí fotoaparátu.

Tak si také trasu můžeš do telefonu uložit a použít ji později pro navigaci!

Nabíjecí stanice pro elektrokola:

• Hospůdka U Toma

Možnosti občerstvení:

• Hospůdka u Toma (bowling)