Frenštát pod Radhoštěm – Trojanovice

381 m

379 m

TRASA

VÝCHOZÍ BOD: Turistické informační centrum Frenštát p.R. (0 km) – (A) parkoviště u MÚ – (B) Kavárna Trojcafé – (C) Restaurace U Kociána – (D) lanovka Pustevny – (E) horský lanový park Tarzánie – (F) Památník bratří Strnadelů – (G) Discgolf – (H) zvonička strážkyně Beskyd – (I) Valašská hospoda – CÍLOVÝ BOD: Turistické informační centrum Frenštát p.R. (21,3 km)

Start trasy náměstí Míru začíná objetím náměstí a pokračuje směr hlavní komunikace. Následně vede přes přechod pro chodce a na kruhovém objezdu pokračuje druhým výjezdem dolů z kopce. Po cca 200 m trasa uhýbá vpravo na cyklotrasu č. 6194 – Radhošťská a zde pokračuje zhruba půl km podél říčky Lomná až ke křížení s hlavní komunikaci. Zde trasa přejíždí doprava přes most a hned za ním opět doleva zpátky na cyklostezku. č.6194. Po cyklostezce se trasa vine dalších 2,5 km podél říčky Lomná a několikrát přejíždí zleva doprava a zpátky. Po cca 2,5 km je lepší z cyklostezky sjet na hlavní cestu u autobusové zastávky Trojanovice – Restaurace u Balitů (zde je i dětské hřiště) a pokračovat dále po hlavní komunikaci, rovně přes kruhový objezd a na cyklostezku se vrátit cca po cca 1 km. Z hlavní cesty trasa odbočuje dole zpátky na cyklostezku u rozcestníku směr k obchůdku Bajkuj Beskydy. Cyklostezka dále pokračuje lesními pěšinami podél říčky Lomná až v závěru se ostře stáčí doprava přes krátkou 15 metrovou prudkou výjezdovou rampu zátky k hlavní komunikaci. Trasa se napojuje na hlavní cestu u restaurace u Kociána. Tady je možnost se občerstvit a doplnit sílu. Cesta dále pokračuje kolem kapličky na Lomné a pokračuje po hlavní cestě dále jako cyklotrasa č. 6016, PO ujetí cca 1,5 km vede podél horského lanového parku Tarzanie. (zde je možno zastavit prožít různá dobrodružství v parku). Trasa dále pokračuje podél hotelu Ráztoka až k lanové dráze na Pustevny.(Zde možno zvolit alternativu prodloužení trasy o výjezd lanovkou nahoru na Pustevny anebo, kdo si chce dát do těla může jet nahoru na kole (na trasu se dostanete za hotelem Ráztoka, kde zahnete vpravo do prudšího a táhlého kopce). Na Pustevnách je možno navštívit místní architektonické skvosty Libušín, stezku Valašska, poté pokračovat k soše Radegast a určitě si nenechat ujít výjezd na Radhošť. Z Pusteven se dá dostat buď opět lanovkou dolů anebo kolem horské služby po cyklotrase č. 6016.). Od hotelu Ráztoka se trasa vrací zpět směrem do Frenštátu p. R. dolů cca 1km , kde zahýbá vlevo a napojuje se na trasu 6016, 6194 – Radegastův okruh 3-5. Po cca 1 km a poté trasa odbočuje vpravo, kde vede kolem památníku bratří Strnadlů. Následně po cca 0,5 km zahýbá vlevo na trasu Radegastův okruh 3-5 po kterém pokračuje cca 3,5 km, pak trasa zatáčí prudce vlevo, po cca 800 metrech přejíždí frekventovanou hlavní komunikaci a podél hospody u Bačů pokračuje mírně do kopce po cyklotrase. Následně odbočuje vlevo a u hospůdky u Bačů zahýbá vpravo do prudšího a táhlejšího kopce na cyklotrasu Radegastův okruh 1-5. Trasa několikrát kříží hlavní komunikace až najíždí na ulici Papratná , kde odbočuje doleva do mírného kopce. Po 500m u Restaurace na Žabárně okruh odbočuje doprava a následuje krátké, ale velmi prudké stoupání k rekovickému areálu. (Zde bude potřeba dětem pomoci).  V areálu Rekovice trasa míjí Zvoničku Strážkyni Beskyd a restauraci Rekovice a vede až k rozcestí Koliba, kdeje potřeba držet se vpravo směr dolů z kopce. (Pozor táhlý a prudký sjezd) Po dalším půl km trasa odbočuje za starší budovou vpravo a pokračuje až k Valašské hospodě, kde se můžete občerstvit a je zde i dětské hřiště. Trasa pokračujte cca 200 m a poté zahýbá vpravo na cestu z „kočičích hlav“, po které pokračuje cca 0,5 km a pak z ní odbočuje vpravo a vede z kopce do „myší díry“ a ústí až u frekventované hlavní komunikace, kterou přejíždí na druhou stranu a na cyklotrasu č. 6194, která vede kolem Aquaparku Frenštát pod Radhoštěm a vedeaž zpět k cílovému bodu - náměstí Míru.

Zajímavá místa na trase:

Horský lanový park Tarzanie:

Lanový park Tarzánie, jakožto největší lanový park v České republice vám přináší možnost sportovního vyžití jak pro jednotlivce tak pro skupiny. Lanové překážky jsou zavěšeny na stromech ve výšce 4 – 12 m nad zemí. Park má několik tras s různou obtížností. Na své si přijdou děti i dospělí.

Památník (expozice) bratří Strnadlů:

Pamětní síň Jana Knebla a bratří Strnadlů, rodáků obce Trojanovice. Významní umělci zdejšího kraje. Muzeum v rodném domě z roku 1757, doplněným roubenkou a zvonicí.

V přízemí je zachycena ve zkratce historie obce Trojanovice (např. kopie pečeti z roku 1766) a způsob života v minulosti.

K vidění je také historický kroj, dvě sochařská díla od Jana Knebla (busta spisovatele Bohumíra Četyny, alegorie hospodářské krize) a Valašský betlém z roku 1930 od Josefa Knězka.

Stezka Život v korunách stromů – Beskydské nebe

Naučná stezka v sobě zahrnuje expozici siluet dravců, dřevěnou lávku nad roklí potoka Vlčáku s expozicí Život v korunách stromů a dalších šest zastavení v rámci celé lokality Horeček.

Beskydyský Trail

Cca 3 km dlouhý nenáročný silgletrailový okruh. Vhodný i pro horská kola. Zvládnou jej i zkušenější děti. Start i cíl je u restaurace Rekovice.

Kaple Panny Marie Lurdské

Zajímavá církevní stavba. Byla postavená jako stylizovaná jeskyně zapuštěná do svahu nad Frenštátem, na tzv. Horečkách. Vybudována manželkou měšťana Bumbaly v roce 1902 jako dík za navrácené zdraví.

Discgolf Horečky

Hřiště má 10 jamek a délku cca 660 m. Je umístěno v okolí restaurace Rekovice. Tam si můžete také zapůjčit potřebné náčiní.

Zvonička Strážkyně Beskyd

Zvonička je otevřenou duchovní stavbou. Symbolizuje boj proti pánům z těžařské lobby. Byla slavnostně otevřena 16.5.2010 při III. výročí Uzamčení země valašské na 100 roků. 30-ti kg zvon nese jména 37 obcí, které se spojily proti těžbě uhlí v srdci Beskyd. Od zvoničky je výhled na Javorník.

středně náročný

21,3 km

381 m

379 m

Cyklotrasa (dopravní značka)

zpevněná cesta

Doba jízdy: cca 1,5 hod dospělí / cca 2,5 hod – rodina s dětmi

Povrch trasy: 80% asfalt / 20% šotolinová cesta/lesní cesta

Vhodné pro elektrokola / vhodné pro rodiny se staršími dětmi

Zde si můžeš trasu prohlédnout v mapy.cz ve svém telefonu pomocí fotoaparátu.

Tak si také trasu můžeš do telefonu uložit a použít ji později pro navigaci!

Restaurace a občerstvení na trase: