Valašská rally projede turistickou oblastí Bekydy-Valašsko

Valašská rally projede turistickou oblastí Bekydy-Valašsko

Publikováno: Čt, 23.03.2017

Už loni mohli fanoušci rallysportu zpozorovat návrat Valašské rally do Kopřivnice. Letos se v Kopřivnici uskuteční hned čtyři rychlostní zkoušky JANČA – 36. Valašské rally Valmez a areál kopřivnické Tatry se dvacet let pro soutěžácké premiéře při zlínské Barumce (1997 – 1999) vrátí do prestižního českého šampionátu.

První jezdec vyrazí na rychlostní zkoušku Hukvaldy v sobotu 25. března v 12.25 hodin, RZ 2 v Tatře začne v 12.57 hodin. Třetí rychlostní zkouška Lešná má naplánovaný start v 13.46 hodin. Později odpoledne projedou jezdci stejná místa ještě jednou. RZ Hukvaldy začne v 16.11, RZ Kopřivnice Tatra v 16.43 a RZ Lešná v 17.37 hodin. I v neděli se pojede šest rychlostních zkoušek, v Kopřivnici začne jedna z nich v 10.35 a druhá v 12.40 hodin.

Největším tahákem bude program na zkušebním polygonu Tatra v Kopřivnici. Kromě podívané na soutěžní vozy na obou kopřivnických testech čeká na fanoušky v prostoru kopřivnického polygonu další program. Fanouškům bude vystavena aktuální produkce nákladních vozů TATRA a dakarské speciály týmů Bonver Dakar Project a Tomáše Tomečka. K vidění bude i cross-country speciál Mitsubishi Pajero Pavla Vaculíka.

Hlavním tahákem zážitkového programu ale bude možnost usednout do produkčního speciálu Mitsubishi Lancer Evo IX vedle bývalého úspěšného soutěžního jezdce Vladimíra Barvíka (4. absolutně na Valašské rally 2013). Od sobotní desáté hodiny budou mít zájemci možnost vyzkoušet si na vlastní kůži pocity soutěžního navigátora na cca 1,5 km dlouhé trati (v prostoru za vozovou bránou u diváckého místa DM K). V případě většího zájmu bude tento program aktivní i v rámci druhé nedělní etapy. Zájemci se budou moci svézt za cenu 1500,- Kč.

Na polygonu nebudou chybět ani novojičínští zdravotníci. V sobotu 25. března mezi 10. – 16. hodinou vám zjistí krevní skupinu, množství cholesterolu (tuku) v krvi či si budete moci odnést vlastní odlitek ruky ze sádry. Nebudou chybět ani ukázky resuscitace (v každou celou hodinu) a zajímavá může být i prohlídka záchranářského sanitního vozidla.

A jaká je vůbec historie kopřivnického zkušebního polygonu?
Každá automobilka se snaží vytvořit pro testování svých modelů předpoklady, aby bylo zajištěno objektivní chování vozů v měřitelných podmínkách. A z této snahy představitelů Tatry začal po roce 1967 vznikat tento rozsáhlý testovací prostor.

Jako vhodný prostor byla zvolena lokalita pod kopcem Brdy, v těsné blízkosti areálu kopřivnické tatrovky. Povrch vozovek měl být co nejrůznorodější a jako součásti polygonu byly naplánovány i vodní brody, stoupání, klesání a překážky nejrůznějšího charakteru. Uprostřed kruhové dráhy měl být upraven i prostor pro stání nových vozů, kde se při Valašce nachází servisní prostor.

První objekty byly vybudovány v letech 1968 a 1969. Po roce 1977 vznikla okruhová rychlostní dráha s délkou 1620 metrů a šířkou 16 metrů, po které povedou pasáže rychlostních zkoušek TATRA 1 a TATRA 2.

Mapy RZ najdete ZDE.

Další informace k závodům pak na webu http://valasskarally.cz/