Výlety

Frýdecký okruh

Frýdecký vás provede frýdeckou částí města. Projedete se lokalitou Kamenec, kde narazíte na kapličku Jana Křtitele stojící v místech, kde byli kdysi na lípách popraveni dva pytláci za svou krádež ryb z panských rybníků. Na Panských Nových Dvorech minete kapli svatého Jana Nepomuckého a budete se odtud kochat krásným výhledem na město Frýdek-Místek i Beskydy. Máte-li chuť cestou sesednout z kola a trochu se projít, máte možnost odbočit na naučnou stezku Frýdecký les, kde se z informačních tabulí dozvíte spoustu zajímavostí. Cestou dále se můžete osvěžit u údajně léčivého pramene v Hájku s dřevěnou kaplí Svatého kříže (na pobočkách ...

Chlebovický okruh

Vyrazíte-li na Chlebovický okruh, seznamte se s příběhem horlivého kněze a vlastence Bohuslava Uhlíře, který padl při osvobozovacích bojích během 2. světové války a jež má pomník na místním hřbitově. Zastavte se v novobarokním kostele svatého Cyrila a Metoděje v Chlebovicích, jehož ozdobou jsou dřevořezby řezbáře Mičulky na kostelních lavicích. Krásný výhled na přehradu Olešnou, Frýdek-Místek a okolní krajinu pak čeká ty, kdo vyšlapou na 22 metrů vysokou rozhlednu Panorama, tyčící se pod vrcholem hory Kabátice (na pobočkách Turistického informačního centra F-M je v prodeji i turistická známka této rozhledny). Zajímavá je ...

Výlet Ostravice

Z Pivovárku Ogar se vydáte po modré TZ podél železniční trati směrem do Čeladné, trasa se stáčí doprava k Dřevěnému kostelu svatého Prokopa a Barbory a pokračuje dále směrem na Čeladnou. PO cca 900 m odbočte vlevo a po dalších cca 200 m odbočte vpravo a pokračujte po místní komunikaci dalších cca 700 m. Na křížení se napojíte opět na modrou TZ, odbočte vlevo a pokračujte směrem na Podolánky až dorazíte ke kapli Cyrila a Metoděje a ke studánce Cyrilka. Odtud se vydáte vlevo po cyklotrase č. 6007 směrem do obce Ostravice. V obci Ostravice dorazíte k hlavní silnici, kde u železniční stanice odbočíte vpravo a pokračujete po cyklostezce č. ...

Výlet Pustevny, Radhošť

Od Pivovárku Ogar se vydáte kolem železniční stanice a přes železniční trať po zelené TZ k osadě Na Pekliskách. Odtud pokračujete stále po zelené TZ údolím potoku Bystrá kolem vodopádu Bystrá směrem na Pustevny.  Na rozcestí Tanečnice – sedlo se vydáte vpravo, po červené TZ směrem na vrchol Tanečnica (1.084 m.n.m) a dále až k rozhledně Stezka Valaška, odkud jsou nádherné výhledy na celé Beskydy. Pak pokračujete po červené TZ až na Pustevny. Zde si můžete prohlédnou známe dřevěné útulny a občerstvit se. Dále mlžete ve výletu pokračovat po modré TZ směrem na Radhošť. Cestou potkáte vyhlídkový altán Cyrilka, sochu pohanského ...

Na Lysou horu a zpět

Z Beskydského pivovárku se vydáte rovně k hlavní silnici, tu překročíte a pokračujete rovně po trase Krkavčí stezka, která je jednou z místních značených turistických tras. Ta vás vede směrem do údolí potoka Sepetný. Asi po 1,5 km Krkavčí stezka odbočuje vpravo. Pokračujte po ní kolem Penzionu a koupaliště Sluníčko, dále kolem lanového centra Opičárna až na parkoviště „U transformátoru“. Zde se vydejte vpravo po červené TZ a stoupejte směrem k rozcestí Butořanka. Odtud pokračujte stále po červené TZ až na rozcestí Lukšinec. Stále pokračujte po červené TZ až na vrchol Lysé hory. Zde se můžete občerstvit v replice Masarykovy ...

Přes Čeladnou do Kunčic a zpět

Z Beskydského pivovárku se vydáte vlevo do obce Ostravice. V centru obce můžete navštívit Ráj dřevěných soch a areál bývalé Arcibiskupské pily. Odbočíte vpravo přes železniční přejezd, za mostem přes řeku Ostravice odbočíte vlevo a kolem Penzionu Ivánek se vydáte po cyklotrase 59 (Rout 59) směrem do Frýdlantu nad Ostravicí. Cestou potkáte Srub Petra Bezruče a přírodní památku Ostravické Peřeje. Cyklotrasa č. 59 vás dále povede podél toku řeky Ostravice, až na most přes tuto řeku u soutoku s řekou Čeladenkou. Za tímto mostem opustíte cyklotrasu č. 59, odbočíte vlevo a dále pokračujete po cyklotrase č. 6008. Krátce se jakoby vracíte ...

K Masarykovu údolí

Z Beskydského pivovárku se vydáte vpravo po Cyklotrase č. 6113 směrem k přehradě Šance. Vystoupáte až na hráz této přehrady a pokračujete stále po této cyklotrase vlevo kolem přehrady až k památníku Masarykova údolí. Zde odbočíte vlevo a pokračujete Masarykovým údolím stále po cyklotrase č. 6113 směrem na Visalaje. Na rozcestí Ježánky odbočíte vlevo směrem na Visalaje. U Chaty Visalaje pokračujte dolů po silnici směrem na Zlatník, projeďte obec Krásná až dorazíte na křižovatku se silnicí spojující Pržno a Pražmo. Zde odbočte vlevo a pokračujte směrem do Pržna a Frýdlantu nad Ostravicí. Asi po 2,4 km se na silnici napojí Cyklotrasa ...

Raškova vyhlídka

Za vyhlídkami nad Kopřivnicí

Od Pivovaru Zenke se vydáte vlevo po silnici č. 480 směrem do Štramberku. U železniční stanice Štramberk se napojíte na červenou TZ směřující přes železniční trať a dále do obce Lichnov. Po této červené TZ pokračujte cca 1,5 km k rozcestí, kde červená TZ zahýbá vlevo. Zde také odbočte vlevo a červenou TZ nechejte po své pravé ruce. Po dalších cca 100 m. narazíte na červeně značený cyklistický okruh Červený kámen. Vydejte se po něm vlevo. Trasa se točí velmi pozvolna vpravo, po cca 2 km minete lyžařský vlek a po dalších cca 700 m. dorazíte na rozcestí Janíkovo sedlo. Odtud se vydejte vlevo dolů po místní komunikaci. Vpravo minete Raškovu ...

Cyrilometodějskou stezkou

Z pivovarské brány se vydáte vlevo a po cca 100 m dorazíte na ulici Videčská. Zde prochází modrá TZ po které se vydáte vpravo, směrem k Valašskému muzeu v přírodě. Po cca 300 m. přijdete k mostu přes řeku Rožnovská Bečva kde se setkává několik turistických tras. Zde pokračujte po červené TZ (tzv. Cyrilometodějská stezka) podél řeky (proti proudu). Ta vás povede Městským sadem, okolo Valašského muzea v přírodě až ke křižovatce u hotelu Eroplán. Pokračujte stále po červené TZ podél silnice E442 chodníkem kolem Gibon parku, Městského koupaliště až k místu, kde na druhé straně silnice uvidíte vstup do Autocampu. Zde přejděte silnici ...

Rožnovským údolím

Od Pivovarské brány se vydáte vlevo a cca po 100 m narazíte na Cyklotrasu č. 6012. Poté se vydáte vpravo, proti proudu řeky Rožnovská Bečva. Na křižovatce ulic Pionýrská a Nádražní zahnete vlevo na Cyklotrasu č. 46 a ta Vás po cca 100 m zavede pod most a dále podél řeky Rožnovská Bečva vzhůru proti proudu. U lávky pro pěší přes řeku zahněte mírně vpravo a po červené a zelené TZ (Cyrilometodějská stezka) pokračujte až k Valašskému muzeu v přírodě. Dále pokračujte po silnici, vedle které souběžně vede červená TZ až k mostu přes řeku Rožnovská Bečva. Těsně před mostem odbočte vpravo na Cyklotrasu č. 6260 – Bečva. Po této ...