Tanečnice, Pustevny, Radhošť

668 m

651 m

TRASA

VÝCHOZÍ BOD: Rozcestí Na Pekliskách - restaurace Maralák (0 km) – (A) Vyhlídkový altán Cyrilka – (B) Socha boha Radegasta – CÍLOVÝ BOD: Trojanovice, Pindula-sedlo (15,7 km)

Do výchozího bodu pěšího výletu, se dostanete autobusem z Frenštátu po Radhoštěm. Vystoupíte na zastávce Trojanovice, Bystré, Maralův kopec. (cca 12 min.)

Odtud se vydáte po zelené turistické značce (TZ) směrem Pustevny. Než začnete stoupat do kopců, můžete se kochat nádhernými pohledy na samotné Pustevny, ale i hory v okolí Frenštátu pod Radhoštěm.Trasa dál vede kolem říčky Bystrá. Tato část trasy vede téměř nedotčenou přírodou, která v každém ročním období vytváří poetickou atmosféru, která je balzámem na duši.

Cca po 5 kilometrech se na rozcestníku Tanečnice-sedlo vydáte vpravo, po červené TZ na vrchol hory Tanečnice (1084 m n.m.). Odtud je to už jen kousek (cca 500 m) ke Stezce Valaška, odkud jsou nejkrásnější výhledy na celé Beskydy. Pro děti je zážitkem chůze pro Himalájském chodníku a skluzavka. Pro dospělé SKYWALK. Dále pokračujete po červené TZ na Pustevny.

Pustevny jsou ikonickým místem Beskyd a Valašska. Historické útulny Maměnka a Libušín, chata Šumná, vyhlídkový altán Cyrilka a typické historické stánky s občerstvením vytvářejí úžasnou atmosféru, které vás pohltí na tolik, že se sem budete rádi vracet. Dále pak trasa pokračuje po hřebeni Pusteven, po modré TZ směrem na horu Radhošť.

Asi po 1 km se zastavíte u sochy bájného boha Radegasta, ochranitele obyvatel Beskyd, které je zde od r. 1931 a fotka s Radegastem nesmí chybět v žádném cestovatelském deníčku.

Trasa pokračuje po modré TZ až na vrchol hory Radhošť (1129 m n.m.). Zde si můžete prohlédnout známé sousoší a kapli sv. Cyrila a Metoděje a z její věže se kochat výhledy na nádherné Baskydy.

Dále pak trasa pokračuje po modré TZ směrem Pindula-sedlo, kde pěší část výletu končí. Odtud se pak autobusem dostanete do Frenštátu pod Rahoštěm (cca 15 min.)

středně náročný

15,7 km

668 m

651 m

zelená turistická značka červená turistická značka modrá turistická značka

lesní pěšina, lesní cesta, zpevněná cesta, asfaltová cesta

Cca  6 hodin.

QR kód s navigací po trase výletu:

Mapa výletu Tanečnice, Pustevny, Radhošť

BUS na výchozí bod trasy:   Frenštát p.R - Bystré/Trojanovice,Maralův kopec

BUS z konečného bodu trasy:   Trojanovice,Na Pinduli - Frenštát p.R.