S dětmi na Ondřejník

TYP: pěší výlet, pěší výlet - vhodný i s kočárkem

středně náročný

8,5 km

346 m

TRASA

VÝCHOZÍ BOD: Frýdlant n. Ostravicí - Železniční stanice (0 km) – (A) Podchod – (B) Kaple sv. Antonína – (C) po modré k roubence Ondřejníček – (D) napojení na asfaltovou komunikaci – CÍLOVÝ BOD: odbočka vlevo (8,5 km)

Od rozcestníku u vlakového nádraží ve Frýdlantu n. O. se vydejte vlevo po modré TZ směr Ondřejník přes parkoviště až k podchodu. Za podchodem jděte rovně, a po cca 50 m odbočte vlevo a budete mírně stoupat břízovou alejí, na jejímž konci odbočíte vpravo. Dále půjdete stále po modré TZ , zprvu obytnou částí, a pak již budete stoupat lesní krajinou až k turistické roubence Ondřejníček.

Než dojdete k roubence, cestou narazíte ještě na lesní bar, kde si můžete odpočinout a občerstvit se. Cesta nahoru je dlouhá 3,3 km a zabere vám cca 1 hodinu. Zpět můžete jít samozřejmě stejnou cestou, která je kratší, ale raději zvolte pro sestup asfaltovou komunikaci, na které se vám budou postupně odkrývat výhledy na panorama Beskyd.

Přes malebné údolí Frýdlantu n. O. uvidíte jako na dlani nejvyšší horu Moravskoslezských Beskyd Lysou horu (1324 m n. m.) a hned vpravo po jejím boku v pořadí druhou nejvyšší horu Smrk (1276 m n. m). Tato asfaltová cesta vás zavede až ke spojnici cest, po kterých jste začali výstup. Pak již půjdete stejnou cestou zpět do bodu startu.