Okruh Čeladnou, lázněmi a se zastávkou na Boboffce

17 km

253 m

TRASA

VÝCHOZÍ BOD: Informační centrum Čeladná (0 km) – (A) Kavárna Kovárna – (B) Espresso bar Amici – (C) Restaurace Vlčárna – (D) Restaurace U Sestřiček – (E) Koliba Pod Stolovou – CÍLOVÝ BOD: Informační centrum Čeladná (17 km)

Start trasy je od IC Čeladná, odkud vyrazíte směrem přes náměstí mezi budovou Hotelu Yura a místní poštou. Na náměstí je možno si všimnout vystavených velkých kostelních zvonů. Cesta za poštou pokračuje na první křižovatce doprava a vede podél nové rezidenční čtvrti Čeladná a na jejím konci u kamenného kříže zabočuje doleva směrem k nádraží.  Dále trasa pokračuje do vesnice Pstruží, kde je velké dětské hřiště a první možnost občerstvení buď v restauraci Vlčárna, anebo v malé kavárničce přímo u informačního centra Pstruží. Trasa dále pokračuje po cyklostezce č. 6007, na které se střídají rovné úseky a krátké výjezdy. Cestou míjíte turistický přístřešek s výhledem na město Frýdlant nad Ostravicí a Lysou horu. Po ujetí cca 1,5 km od dětského hřiště cyklostezka najíždí na hlavní příjezdovou trasu ke Skiareálu Opálená, po které sjíždíme dolů cca 400 metrů, a na další křižovatce trasa zabočuje doprava na cyklostezku č. 6008. Na cestě míjíme kamenný kříž.  Dále trasa vede až k rehabilitačnímu centru Čeladná. Zde je možno naplánovat odpočinek, navštívit malou rozhlednu, lázeňský park a minizoo a občerstvit se v kavárně. Z rehabilitačního centra pokračujeme překřížením hlavní cesty, podél kamenného kříže. Po cca 200 metrech na další křižovatce odbočujeme doleva, mírně dolů přes železniční přejezd.  Po krátkém stoupání dorazíte k dřevěnému kostelíku Sv. Prokopa a Sv. Barbory. Pak Vás čeká jediné prudší stoupání, které navazuje na mírný, ale táhlý výjezd až ke kolibě Pod Stolovou. U koliby je možno naplánovat si odpočinek, je zde i dětské hřiště. Za kolibou pokračuje trasa po žluté turistické značce a přechází do lesa a na šotolinovou cestu až k rozcestníku Pod Stolovou, kde trasa ostře zatáčí doleva a začínáme klesat až do údolí Podolánek. Po nájezdu na hlavní cestu trasa odbočuje doprava a pokračuje cca 1,3 km až k jedné z hlavních atrakcí na této straně – BoboParku, ve kterém se nachází nejen tzv. boboffka, ale také lanový park. Při návratu zpět do Čeladné využijeme nejdříve hlavní komunikaci a cca po 500 metrech z ní odbočíme doprava, přejedeme přes místní říčku Čeladenku a za ní najedeme na turistickou „zaječí stezku“, při nájezdu jedeme vlevo.  Po zaječí stezce pokračujeme zpátky až do Čeladné zpět na náměstí. V případě potřeby dobití elektrokol je možno zvolit cestu rovně po hlavní komunikaci k Hotelu Miura, který leží na okraji místního golfového areálu.

Zajímavá místa na trase:

Zvony na náměstí v Čeladné:

Zvony vystavené na náměstí připomínají tragédii první světové války, kdy za oběť padlo 71 občanů obce.  Jde o zvony vyrobené v roce 1948 ve Vítkovických železárnách v Ostravě.

Areál rehabilitačního centra Čeladná:

Místo pro odpočinek, lázeňský park s lázeňskou minizoo, památníkem Josefa Kaluse, kaplí Nejsvětější panny Marie, lázeňskou kavárnou a rozhlednou.

Dřevěný kostel Sv. Prokopa a Sv. Barbory:

Typická karpatská dřevěná sakrální stavba ze 17. století, tzv. cerekev. Kostel je bojkovského typu, který se vyznačuje jehlancovitou odstupňovanou střechou, zakončenou báněmi. Do Kunčic byl přivezen ze Zakarpatské roku 1931.

Bobopark – Boboffka i lanový park

Boboffka je umístěna v masivu hory Malá Stolová v obci Čeladná. Vyvezete se až do výšky 620 m.n.m., kde máte hory jako na dlani. Dolů fičíte skoro kilometr (824 m) tak rychle, jak uznáš za vhodné. V zatáčkách můžeš brzdit a projet se můžete několikrát. V areálu se nachází i lanový park, kde můžete překonávat překážky v korunách stromů.

nenáročný

17 km

253 m

Cyklotrasa (dopravní značka)

zpevněná cesta

Doba jízdy: cca 1,5 hod Dospělí / cca 3 hod /Rodina s dětmi

Povrch trasy: 90%  asfalt / 10% šotolinová cesta

Vhodné pro rodiny s dětmi / vhodné pro elektrokola / vhodné pro kola s přívěsným vozíkem

Zde si můžeš trasu prohlédnout v mapy.cz ve svém telefonu pomocí fotoaparátu.

Tak si také trasu můžeš do telefonu uložit a použít ji později pro navigaci!

Půjčovna a cyklo servis:

Půjčovna elektrokol – Náměstí – Expresso bar AMICI

Nabíjecí stanice pro elektrokola: Restaurace u Pařezu

Nabíjecí stanice pro elektrokola: Hotel Miura

Vlakové spojení:

Vlak Frýdek-Místek – Frenštát p. R.