Ke kostelíku na Prašivé

TYP: pěší výlet, pěší výlet - vhodný i s kočárkem, cyklistický výlet

středně náročný

7 km

318 m

TRASA

VÝCHOZÍ BOD: Vyšní Lhoty - bus (0 km) – (A) po žluté na Malou Prašivou – (B) po červené směr Kamenité - trasa nevhodná pro kočárek!!! – (C) odbočka vlevo po cyklostezce 46 – (D) napojení se na žlutou k výchozímu bodu – CÍLOVÝ BOD: Vyšní Lhoty - bus (7 km)

Od autobusové zastávky či od parkoviště se vydejte po žluté TZ asfaltovou komunikací, která vede až na Malou Prašivou, ke kostelíku a turistické chatě Prašivá. Toto výletní místo patří mezi oblíbené cíle hlavně u rodin s dětmi, neboť nabízí přírodní dětské hřiště, chatu s rozhlednou, ale i krásný dřevěný kostelík sv. Antonína Paduánského.

Cestou zpět jděte po červené TZ (nejste-li s kočárkem) až na rozcestí Kamenité. Odtud je to cca 70 m vlevo k místnímu pivovaru Kohutka, kde se můžete osvěžit zlatavým mokem a děti se mohou vyřádit na hřišti. Od pivovaru pak pokračujte dále po cyklostezce č. 46 po asfaltové komunikaci, která vás povede nejdříve lesem, poté přes domovní zástavbu až zpět ke žluté TZ na výchozí bod.

Při sestupu mezi domovní zástavbou se vám bude otevírat krásný pohled na Beskydy, i s výhledem na Lysou horu.