Frýdlant n.O. – Ostravice

166 m

155 m

TRASA

VÝCHOZÍ BOD: Turistické informační centrum Frýdlant nad Ostravicí (0 km) – (A) Galerie uměleckého smaltu a litiny – (B) Srub Petra Bezruče – (C) Hospoda Na Nábřeží, Frýdlant n.O. Nová Dědina – (D) Hotel Freud – (E) Ráj dřevěných soch – (F) Beskydský pivovárek – (G) Informační centrum Šance – CÍLOVÝ BOD: Koupaliště Frýdlant nad Ostravicí (23,4 km)

Doporučený start trasy od TIC Frýdlant nad Ostravicí cestou okolo kostela vede cesta na náměstí. (Přímo u informačního centra je možno navštívit galerii uměleckého smaltu). Na náměstí vede cesta dále kolem restaurace a hotelu Beskyd a pokračuje po ulici Lubenská, kde se vine mezi historicky nejstarší zachovanou zástavbou města Frýdlant nad Ostravicí až k řece Ostravici. Zde se cesta napojuje na cyklostezku č.59 u turistického přístřešku Kamenec a dále pokračuje doprava. Po cyklostezce jedeme cca 1,4 km a za areálem fotbalového klubu cesta křižuje jednu z hlavních komunikací města a pokračuje dále směrem k mostu přes řeku Ostravici. Před mostem cyklostezka zabočuje doprava, míjí místní tenisové kurty a koupaliště, u kterého je naplánovaný cestou zpět konec trasy. Trasa dále vede podél průmyslového areálu až k rozcestníku – přístřešek Nová Dědina – kde zabočuje doleva přes most. Za mostem se cesta stáčí doprava a následuje dlouhý rovný úsek podél břehu řeky Ostravice. Cyklostezka postupně najíždí zpátky na hlavní komunikaci a míjí původní letní sídlo básníka Petra Bezruče (Bezručův srub), kde těsně před ním opět přes most přejíždí řeku Ostravici a dále pokračuje po jejím druhém břehu. Cesta postupně najíždí do lesa podél řeky až ke sportovnímu areálu vesnice Ostravice. Na úrovni fotbalového hřiště cyklostezka míjí známé ostravické Peřeje, které jsou ideální pro krátkou zastávku. Pro malé děti je zde možno využít pěkné dětské hřiště v areálu fotbalového klubu Ostravice. Cyklostezka dále pokračuje podél řeky Ostravice, kdy ještě dvakrát přejede přes most z jedné strany na druhou, aby dále pokračovala kolem areálu Ridera (zde je stanice pro dobíjení elektrokol). Cesta z areálu pokračuje podél hlavní komunikace směrem na Bílou, pro rodiny s dětmi je bezpečnější využít chodník ve směru jízdy. Na konci vesnice cesta vede okolo tradičního Beskydského pivovárku, ve kterém je možno naplánovat přestávku hned, popř. na zpáteční cestě.(zde je rovněž nabíjecí stanice pro elektrokola) Po cyklostezce dále pokračujeme až k hrázi přehrady Šance. Poslední úsek cca 500 metrů k hrázi je táhlé stoupání. Přehrada Šance je zásobárnou pitné vody a není zde povoleno koupání. Na přehradní hrázi se trasa obrací zpět. (Ke sjezdu z přehrady není vhodné pro rodiny s dětmi použít sjezd po hlavní komunikaci 1. třídy, který je na druhé straně hráze!).  Na cestě zpět doporučujeme naplánovat si zastávku v areálu Ráj dřevěných soch nedaleko turistického centra na Ostravici. A pak se vracet zpět do Frýdlantu nad Ostravicí až ke koupališti.

Zajímavá místa na trase:

Galerie uměleckého smaltu a litiny:

Stálá expozice, která ukazuje historií frýdlantské smaltárenské výroby jak uměleckého smaltu, tak historické litiny z 19. a počátku 20. století.

Koupaliště ve Frýdlantu nad Ostravicí

V areálu můžete využít plavecký bazén (50 m) s vyhřívanou vodou, dětské brouzdaliště, tobogán (60m), sportovní hřiště pro nohejbal/volejbal.

Bezručův srub:

Obytná část srubu byla ponechána v původní podobě i se zařízením interiéru, který si Bezruč sám navrhl. Návštěvník srubu zde nalezne autentické prostředí letního příbytku básníka.

Peřeje Ostravice:

Přírodní památka, která je považována za nejkrásnější úsek řeky Ostravice. Jedná se o soubor mnoha skalisek a peřejí, kterými si řeka razí svůj tok. Je tvořeno skalními výchozy, které jsou významnou geologickou lokalitou.

Ráj dřevěných soch:

Galerie více jak 100 dřevěných soch řezbáře Luďka Vančury v Biskupské zahradě v centru obce Ostravice. Sochy zvířat, pohádkových postav a  strašidel lákají nejen děti, ale i dospělé návštěvníky.

Informační centrum přehrady Šance:

Jeho návštěvníci mohou získat, prostřednictvím interaktivních obrazovek, informace o vodním hospodářství, celé vodohospodářské soustavě povodí Odry a dalších zajímavostech vodního světa. Vše je doplněno krátkými filmy, vizualizacemi, animací a obrázky.

mírně náročný

23,4 km

166 m

155 m

modrá turistická značka Cyklotrasa (dopravní značka)

zpevněná cesta, asfaltová cesta

Povrch trasy: 80%  asfalt / 20% šotolinová cesta

Doba jízdy cca: 2 hod Dospělí / cca 3 hod /Rodina s dětmi

Vhodné pro rodiny s dětmi / vhodné pro elektrokola / vhodné pro kola s přívěsným vozíkem

Zde si můžeš trasu prohlédnout v mapy.cz ve svém telefonu pomocí fotoaparátu.

Tak si také trasu můžeš do telefonu uložit a použít ji později pro navigaci!

Možnosti občerstvení:

• Hospoda na nábřeží, Frýdlant n.O. - Nová Ves
  • Beskydský pivovárek, Ostravice
  • Hotel Freud, Ostravice

Půjčovna a cyklo servis:

Cyklokulhánek (cykloservis, prodej) - Frýdlant n. O.,
TOP KOLO (půjčovna, cykloservis, prodej) – Frýdlant n. O.

Vlakové spojení:

Vlak Frýdek-Místek – Frenštát p. R.