Frýdlant n.O. - Malenovice

183 m

188 m

TRASA

VÝCHOZÍ BOD: Informační centrum Frýdlant nad Ostravicí (0 km) – (A) Restaurace Imrvére – (B) Sport relax centrum Kotelna – (C) Restaurace Na Harcovně – (D) U Hastrmana – (E) Hostinec Pod Borovou – (F) sv. Ignác z Loyoly – (G) Satinský vodopád – (H) Letiště Frýdlant n.O. – CÍLOVÝ BOD: Kostel sv. Bartoloměje (13,8 km)

Start trasy od TIC Frýdlant nad Ostravicí (zde je možno navštívit galerii uměleckého smaltu) cestou kolem Janáčkovy síně a podél budovy finančního úřadu ažna ulici elektrárenská, ze které po chvilce odbočujeme na šotolinovou cestu mezi domy. Cesta vyúsťuje na ulici Hamernická, po které trasa pokračuje dále rovně. Postupně na trase míjíme sportovní a relaxační centrum Kotelna, místní vyhlášenou restauraci Imrvére a najíždíme na cyklostezku č. 59, která vede podél fotbalového areálu BFK Frýdlant n /O. Za areálem fotbalového klubu cesta křižuje jednu z hlavních komunikací města, zatočíme doleva, po krátkém úseku přejedeme na druhou stranu silnice a pokračuje dále směrem k mostu přes řeku Ostravici. Za mostem se trasa stáčí doprava, projíždí kolem restaurace Harcovna a začíná mírné ale táhlé (cca 500 m) stoupání až ke kamennému křížku na křižovatce v městské části Nová Ves. Tento úsek je vedený po silnici, dbejte prosím zvýšené opatrnosti na sebe a Vaše děti, pro jízdu s dětmi využijte sdíleného chodníku a cyklostezky. Na křižovatce trasa odbočuje doprava a kopíruje známou turistickou čapí stezku. Od křižovatky u kamenného křížku pokračuje trasa cca 1,3 km po asfaltové silnici až ke křížení cyklostezek, kde odbočujeme doleva a pokračujeme dále po cyklostezce č. 46. (na cyklostezce č. 46 se držíme dalších 3,5 km) Před odbočkou na cyklostezku je možno po levé straně navštívit rekreační středisko a jízdárnu YDYKSEB. (zde je i nabíjecí stanice pro elektrokola) Následuje mírné stoupání, proložené krátkými prudšími úseky do kopce (cca 110 výškových metrů celkem) na úseku dlouhém cca 3 km. V samém závěru stoupání trasa kříží hlavní komunikaci, kde dbejte zvýšené opatrnosti při přejezdu cesty. Trasa vede cca 50 metrů doprava a hned odbočuje na cyklostezku dole. Za křižovatkou pokračuje trasa rovně až k restauraci Borová, která je ideálním místem k odpočinku. Naleznete zde malé dětské hřiště, popř. je možno udělat si krátký pěší výšlap k místnímu kostelíku. Od restaurace Borová je to i kousek (mírně do kopce – cca 2,3 km) až místnímu Satinskému vodopádu. Od restaurace Borová trasa pokračuje zpátky do údolí směrem k místnímu letišti nejprve po cyklostezce č.6004, až k dobře značenému rozcestníku s ukazatelem směr Letiště.  Z letiště se kousek vracíme zpátky cca 400 metrů a odbočujeme na první křižovatce doprava mírně dolů po starém asfaltu do údolí. Po necelém kilometru jízdy, těsně před závěrečným sjezdem k mostu přes řeku Ostravici odbočujeme na rozcestníku Nová Ves doprava a cesta se se vine mezi poli a roztroušenou zástavbou, cca po 1 km cesta odbočuje doleva na starou šotolinovou cestu a následuje sjezd až dalšímu turistickému rozcestníku Lubno. V samém závěru sjezdu cesta vjíždí do „hustého lesního tunelu“ Zde trasa odbočuje doleva přes lanový most přes řeku Ostravici a odtud přes nejstarší městkou část Kamenec zpátky na náměstí do Frýdlantu n/O. Za mostem doprava je možno trasu rozšířit o koupání u místního jezu na řece Ostravici.

Zajímavá místa na trase:

Galerie uměleckého smaltu a litiny:

Stálá expozice, která ukazuje historií frýdlantské smaltárenské výroby jak uměleckého smaltu, tak historické litiny z 19. a počátku 20. století.

Sportovní a relaxační centrum Kotelna:

Fitness, kardio, squash, tenis, beach volejbal, sauna, bazén, solárium, vířivka

Kostel sv. Ignáce z Loyoly (Kostel Borová):

Vysvěcen 14. září 1673. Nejstarší část stavby je tzv. misijní kaple, přes niž se dnes vchází do kostela bočním vchodem. V těsné blízkosti je vyhlídková terasa na nádherné panorama Beskyd ohraničené Lysou horou a Ondřejníkem

Letiště Frýdlant n/O (LKFR):

Nejvýchodněji položeného letiště České republiky, které svým umístěním tvoří pomyslnou vstupní bránu do pohoří Beskyd. Můžete se občerstvit a na vyhlídkové terase sledovat letištní provoz. Můžete také absolvovat vyhlídkový let nad Beskydami!

nenáročný

13,8 km

183 m

188 m

modrá turistická značka Cyklotrasa (dopravní značka)

polní cesta, zpevněná cesta, asfaltová cesta

Doba jízdy: cca 1,5 hod Dospělí / cca 2,5 hod /Rodina s dětmi

Povrch trasy: 90%  asfalt / 10% šotolinová cesta

Vhodné pro rodiny s dětmi / vhodné pro elektrokola / vhodné pro kola s přívěsným vozíkem

Zde si můžeš trasu prohlédnout v mapy.cz ve svém telefonu pomocí fotoaparátu.

Tak si také trasu můžeš do telefonu uložit a použít ji později pro navigaci!

Půjčovna a cyklo servis:

Cykloservis Kulhánek - Frýdlant n. O.