Frenštát p.R. - Rekovice okruh

4,9 km

152 m

TRASA

VÝCHOZÍ BOD: Věž skokanského můstku (0 km) – (A) zvonička Strážkyně Beskyd – (B) Discgolf – (C) Valašská hospoda – (D) Minizoo Horečky – (E) Kaplička Panny Marie Lurdské – CÍLOVÝ BOD: Věž skokanského můstku (4,9 km)

Start trasy z parkoviště od věže skokanského můstku mírně do kopce po cyklotrase č. 6195. Po zhruba 300 m trasa zahýbá vpravo, kousek za Zvoničkou na Horečkách opět vpravo, kde projíždí pod bránou Radegastovy Beskydy a pokračuje rovně po cyklotrase 6195 - Radegastův okruh 1-7. (Je zde i dětské hřiště pro rodiny s dětmi). (Zde rovněž možno zvolit alternativu prodloužení si trasy o průjezd beskydským  trailem, který zde začíná a po projetí trailu o délce 2,7 se vrací  zpět do stejného místa, beskydský tral je typ zvlněného „flow trailu“ s převýšením cca 51 metrů, trail je jednosměrný a dobře značený, na trailu dbejte opatrnosti při křížení trailu s lesními cestami a Radegastovými okruhy). Původní trasa pokračuje cca 400 m vede na rozcestí Koliba a zde se pokračuje vlevo do krátkého al prudkého stoupání. Za kolibou trasa pokračuje cca 300 m po šotolinové rovné cestě a v závěru při křížení s trailem je zakončena prudkým krátkým výjezdem do kopce a pak odbočuje vpravo na lesní cestu směr Horečky ranč - minizoo. Na lesní cestě se míjí stará chalupa, za kterou trasa odbočuje vlevo dolů po louce a pokračuje po lesní a následně šotolinové cestě, až k minizoo. (Pozor sjezd je celkem příkrý( Zde možno naplánovat přestávku a návštěvu minizoo. Odtud trasa pokračuje dolů po šotolinové cestě cca 500 m a poté odbočuje vpravo na Radegastův okruh, který vede po louce. Trasa pak najíždí na hlavní cestu z „kočičích hlav“ a stoupá až k hospodě u Janíka, kde se nachází i dětské hřiště. Kousek za hospodou trasa pokračuje vpravo a na najíždí na cyklotrasu č. 6195 a pokračuje rovně do mírného, táhlého kopce, až k bývalé restauraci Vlčina. (Alternativa - Kousek za ní je možno vyhnout se poslednímu stoupání k rozcestí pod Kolibou a odbočit do leva na lesní pěšinu, která vede zpátky ke skokanskému můstku) Trasa pak pokračuje zpátky k rozcestí Koliba. Od rozcestí Koliba vede trasa po stejné cestě zpět do cílového bodu – parkoviště u věže skokanského můstku.

Zajímavá místa na trase:

Stezka Život v korunách stromů – Beskydské nebe

Naučná stezka v sobě zahrnuje expozici siluet dravců, dřevěnou lávku nad roklí potoka Vlčáku s expozicí Život v korunách stromů a dalších šest zastavení v rámci celé lokality Horeček.

Beskydyský Trail

Cca 3 km dlouhý nenáročný silgletrailový okruh. Vhodný i pro horská kola. Zvládnou jej i zkušenější děti. Start i cíl je u restaurace Rekovice.

Kaple Panny Marie Lurdské

Zajímavá církevní stavba. Byla postavená jako stylizovaná jeskyně zapuštěná do svahu nad Frenštátem, na tzv. Horečkách. Vybudována manželkou měšťana Bumbaly v roce 1902 jako dík za navrácené zdraví.

Minizoo Ranč Horečky

V zoo parku jsou dva hladící koutky - s morčaty a králíčky - krmení a hlazení povoleno. Dále se můžete seznámit se zvířaty jako klokani, pštrosi, pávi, perličky, krocani, koně, bažanti, morčátka, králíci, zakrslé ovečky a zakrslé kozičky, kozy anglonubijské a kozy holandské, mini prasátka Göttingenská a prasátka přeštická. Můžete si také zajezdit na koních atd.

Discgolf Horečky

Hřiště má 10 jamek a délku cca 660 m. Je umístěno v okolí restaurace Rekovice. Tam si můžete také zapůjčit potřebné náčiní.

Zvonička Strážkyně Beskyd

Zvonička je otevřenou duchovní stavbou. Symbolizuje boj proti pánům z těžařské lobby. Byla slavnostně otevřena 16.5.2010 při III. výročí Uzamčení země valašské na 100 roků. 30-ti kg zvon nese jména 37 obcí, které se spojily proti těžbě uhlí v srdci Beskyd. Od zvoničky je výhled na Javorník.

nenáročný

4,9 km

152 m

značka naučné stezky Cyklotrasa (dopravní značka)

zpevněná cesta

doba jízdy: cca 50 minut Dospělí / cca 1,15 hod Rodina s dětmi (+ cca 45 min s průjezdem beskydského trailu)

Povrch trasy:50% asfalt  / 30% šotolinový  / 20% lesní/luční

Vhodné pro rodiny s dětmi / vhodné pro elektrokola

Zde si můžeš trasu prohlédnout v mapy.cz ve svém telefonu pomocí fotoaparátu.

Tak si také trasu můžeš do telefonu uložit a použít ji později pro navigaci!