Cesta na Bobek

16 km

452 m

TRASA

VÝCHOZÍ BOD: Parkoviště Bílá (0 km) – (A) podél řeky po zelené – (B) rozcestník Bílá - zámeček - odbočka vlevo – (C) Obůrka Bílá – (D) odbočka vlevo – (E) křížení sjezdovky – (F) křížení s lanovou dráhou Zbojník – (G) napojení na modrou - odbočka vpravo – (H) pokračujeme po modré – (I) Bobek - pokračujeme po červené – (J) Kelčovské sedlo - odbočka vpravo na modrou – (K) Údolí Velké Smradlavy - odbočka vpravo – (L) po zelené - pramen Smradlavy – (M) zpět na parkoviště na Bilou – CÍLOVÝ BOD: Parkoviště Bílá (16 km)

Varianta kratší (13 km) s využitím sedačkové lanovky Zbojník: Z parkoviště před hotelem Bauer vyrazte směrem k lanovce Zbojník, která vás vyveze k soše Zbojník. Od sochy Zbojníka pokračujte vyznačeným směrem k asfaltové cestě, která se postupně, cca po 1 km, napojí na modrou TZ.

Varianta 16 km bez využití sedačkové lanovky Zbojník: Z parkoviště před hotelem Bauer vyrazte po cyklostezce začínající za kavárnou Domovjanka podél říčky Ostravice směrem k Bílanské promenádě. Na promenádě jsou venkovní dětská hřiště a workoutové plochy. Na konci promenády odbočte po asfaltové cestě doleva směrem k Bílanské obůrce. Po cestě podél říčky Smradlavá pokračujte ještě cca 300 metrů a poté odbočte po stoupací trase doleva. Cesta postupně kříží sjezdovky Ski areálu Bílá. Na konci stoupání je možno odbočit po šotolinové cestě doprava směrem k soše Zbojníka. Pokud k soše Zbojníka nechcete, pokračujte na vrchol stoupání dále po asfaltové cestě, která se po cca 1 km napojí na modrou TZ. Po modré TZ pokračujte až na Bobek. Z Bobku dále po hřebeni po červené TZ směrem na Kelčovské sedlo a odtup po modré TZ směrem do údolí do staré beskydské osady Kavalčanky. Z Kavalčanek po modré TZ vás cesta zavede až do údolí říčky Smradlavá, podél které pokračujte zpátky na Bílou. Cestou míjíte sirný pramen Smradlavá a Bílanskou obůrku. Cestou na Bobek není možné se občerstvit, proto si přibalte s sebou svačinku.

středně náročný

16 km

452 m

zelená turistická značka červená turistická značka modrá turistická značka Cyklotrasa (dopravní značka)

lesní pěšina, lesní cesta, zpevněná cesta, stezka pro pěší a cyklisty

Časová náročnost: 5,5 hodiny

Zde si můžete stáhnout trasu do mobilu (aplikace Mapy.cz).