Bílá-Podolánky-Ostravice-Frýdlant n.O.

534 m

704 m

TRASA

VÝCHOZÍ BOD: Hotel Bauer (0 km) – (A) rozcestník-odbočka vpravo – (B) rozcestník Říky-odbočka vlevo – (C) odbočka vlevo – (D) Podolánky-hotel Srdce Beskyd-odbočka vlevo – (E) rozcestník Kociánka-odbočka vpravo – (F) rozcestník Podolánky-pokračujte rovně – (G) cyklotrasa č. 46 – (H) rozcestník Čeladná-odbočka vpravo – (I) Ostravice-odbočka vlevo – (J) Ostravice přejezd-odbočka vpravo – (K) Cyklotrasa č. 46, 59 – CÍLOVÝ BOD: Frýdlant n.O. vlakové nádraží (34 km)

Start od Hotelu Bauer přes park Sun Outdoor přes jižní sjezdovku po šotolinové cestě do kopce. Cesta chvílemi strmě stoupá a na jezdce čeká cca 1,3 km výjezdu do kopce a poté krátký úsek po vrstevnici až na první rozcestník na 1,7km, kde odbočíte doprava. Šotolinová cesta se vlní dále po vrstevnici a na dalším křížení cest na rozcestníku 4,4 km pokračujte doleva a po cca 50 metrech odbočte prudce doprava na lesní trail, který vyústí z lesa po necelém kilometru jízdy. Pozor na prudký nájezd zpět na cestu na konci trailu. Na cestě odbočte doprava a po cca 80 metrech na dalším křížení cest doleva a po nájezdu na asfaltovou cestu odbočujte doprava a po cestě pokračujte až na hlavní silnici vedoucí podél přehrady Šance směrem na Ostravici. Po necelém kilometru a půl na hlavní silnici odbočte na rozcestníku (7km) doleva na cyklostezku č. 6178, které značená po celou dobu žlutou turistickou značkou. Z této cesty nikam neodbočujte (cca 6,5 km dlouhý úsek) a po mírném stoupání do kopce následuje dlouhý sjezd do Podolánek až k hotelu Srdce Beskyd.

Od hotelu se dejte cestou doleva dolů a dojedete až k řece Čeladenka, kde se cesty kříží a odbočte zde doprava (zde je vhodná alterativa, když odbočíte doleva můžete dojet zpátky až na Mezivodí na Ondrášův Dvůr). Podél řeky projedete celým údolím až po pravé straně budete míjet restauraci u Holubů a horský hotel Čeladenka, které jsou vhodnou zastávkou k občerstvení. Kousek za restaurací na 22,6 km je odbočka doprava mírně nahoru směrem na Smrček (modrá turistická značka). Cesta nejdřív mírně stoupá (cca 3,5 km) a poté následuje dlouhý sjezd do obce Ostravice (na sjezdu opatrně, je zde i provoz automobilů).

Cesta ústí na Ostravici v blízkosti vlakového nádraží, podél kterého projedete a na semaforech odbočíte doprava a pokračujete po hlavní cestě a hned za řekou odbočíte doleva a podél řeky pokračujete na cyklostezce až do Frýdlantu nad Ostravicí.  Cyklostezka několikrát přejíždí po mostě z jedné strany řeky na druhou. Celou cestu je potřeba sledovat značky cyklostezek. Po průjezdu Novou Dědinou najíždí cyklostezka ve Frýdlantu nad Ostravicí u tenisové haly a po té podél fotbalového hřiště se dostanete na ulici nádražní a odtud až na vlakové a autobusové nádraží, kde trasa končí.