Z Papežova za úžasnými výhledy

Začíná se v obci Krásná, v místě, které na mapě najdete jako Papežov (600 m n. m.). Je zde parkoviště a začátek asfaltové cesty na Lysou horu (1 323 m n. m.). Stoupání na ní je dlouhé 8,3 km. 2 km před vrcholem je rozcestí Zimný (6,3km, 1070 m n. m.). Na vrcholu Lysé hory jsou dvě turistické chaty – Bezručova chata KČT a chata Maraton, tedy více možností občerstvení. Výhled z vrcholu je jedinečný.

Výhradně pro sjezd s kočárkem na Papežov použijte opět zpevněnou cestu, kterou jste stoupali vzhůru. Je třeba si však uvědomit, že na této účelové komunikaci platí zákaz vjezdu všech vozidel, tzn. i jízdních kol a při sjezdu dolů je třeba počítat s tím, že rychlost je v celé délce omezena na 40 km/hod., a že cyklista může potkat automobil nebo autobus, jenž má platné povolení k výjezdu.

Nechcete-li jet na kole zpět dolů úplně stejnou cestou, odbočte na Zimném (10,7 km) vlevo. Traverz lesní cestou by vás zavedl až na Ivančenu, vy ale na 13 km odbočíte vpravo a po této cestě sjedete až dolů k silnici. Na ní se vydáte vpravo a dojedete zpět na Papežov.

Studánka: ano, kousek od rozcestníku Zimný, traverzovou cestou vpravo

Zajímavost na trase:
Při výjezdu se vám postupně bude otevírat úchvatný pohled na východní horizonty - hraniční hřeben, Fatru či vzdálené Tatry. Ve vrcholových partiích budete projíždět krásnou přírodou PR Zimný potok, PR Lysá hora a také NPR Mazák.

Parametry trasy

Délka trasy: 16,6 km

Časová náročnost: 1,5 – 2,5hod.

Povrch trasy: 66 % zpevněná cesta, 27 % lesní cesta, 8 % silnice

Převýšení: 965 m

Trasa vhodná pro rodiny s dětmi, kola i kočárky.