Z Ostravice kolem Bezručova srubu

Od vlakové stanice Ostravice – zastávka se vydejte po modré TZ. Trasa vás povede přes řeku Ostravici. Než překročíte most přes řeku, odbočte před ním vpravo a jděte cca 350 m podél řeky, kde se ukrývá přírodní památka Koryto řeky Ostravice, tzv. peřeje. Abyste mohli pokračovat dále směr Lysá hora, je nutné se vrátit zpět k mostu (nedaleko něj budete míjet Srub básníka Petra Bezruče, kde se nachází autentická expozice z doby, kdy v něm básník pobýval) a pokračovat po modré TZ až na Staškov (rozcestí), tzv. Albínovo náměstí. Pokud vám vyhládlo, je možné se občerstvit v nedaleké hospůdce, která se nachází cca 300 m od rozcestníku. Asi 150 m půjdete po modré TZ a poté je třeba odbočit na pěšinu vpravo směr hospůdka U Zbuja. Na vrchol Lysé hory pokračujte z Albínového náměstí po zelené TZ směr rozcestník Pod Lukšincem a dále pak na Lukšinec. Na této části trasy budete míjet přírodní památku Ondrášovy díry. Na Lukšinci pak můžete spočinout své kroky v turistickém přístřešku. Odtud už budete pokračovat až na samotný vrchol Lysé hory jen po červené TZ.

Zajímavost na trase: Jeskyně na Lukšinci – celková délka průlezných prostor je 217 m. Největší jeskyní je Ondrášová jeskyně, často také nazývána jako Zbojnická jeskyně. Jeskyně jsou probádané, ale nejsou přístupny veřejnosti.

Parametry trasy

Počáteční výškový bod: 392 m

Délka trasy: 8,5 km

Časová náročnost: 2,5-3 hod.