Z Nové Dědiny méně frekventovanou trasou až na vrchol

Hned na vlakové stanici stojí turistický ukazatel, odkud se vydáte po zelené TZ směr Staškov-rozcestí, tzv. Albínovo náměstí, které se nachází na hranici dvou obcí – Malenovic a Ostravice. Pokud vám vyhládlo, je možné se občerstvit v nedaleké hospůdce U Zbuja, která se nachází cca 300 m od rozcestníku. Asi 150 m půjdete po modré TZ a poté je třeba odbočit na pěšinu vpravo směr hospůdka. Abyste mohli pokračovat dále na Lysou horu, vraťte se zpět na Albínovo náměstí a pokračujte po zelené TZ až na Lukšinec. Na této části trasy budete míjet přírodní památku Ondrášovy díry. Na Lukšinci si pak můžete odpočinou v turistickém přístřešku. Odtud už budete až na vrchol Lysé hory pokračovat po červené TZ.

Po výstupu se pak můžete občerstvit v turistických chatách na vrcholu Lysé hory.

Zajímavost na trase: Dřevjanka U Zbuja – původní beskydská usedlost z r. 1836. Po rekonstrukci r. 1999 slouží jako horská hospůdka, nabízející např. domácí knedlíky s borůvkami, bramborové placičky s česnekem či můžete vyzkoušet místní halušky.