Z Malenovic kolem hospody U Veličků

Hned na parkovišti stojí turistický ukazatel, odkud se vydáte po žluté TZ směr Satina (u korýtka). Cestou, po vaší levici, budete míjet přírodní památku vodopády Satiny. Chcete-li se dostat blíže k těmto vodopádům, je možné zde sestoupit lesní pěšinou, na kterou natrefíte po cca 700 m od rozcestí na parkovišti. Abyste mohli pokračovat dále směr Lysá hora, je nutné pak pěšinou od vodopádů vystoupat stejnou trasou zpět na žlutou TZ a pokračovat dále k rozcestníku U Veličků-hostinec, kde je možnost se občerstvit. V této nejstarší hospůdce v Beskydech se traduje, že kdo nebyl U Veličků, nebyl v Beskydech. Z hospůdky pak budete pokračovat opět po žluté TZ přes rozcestník Pod Lukšincem až na Lukšinec. Na této části trasy budete míjet přírodní památku Ondrášovy díry. Na Lukšinci pak můžete spočinout své kroky v turistickém přístřešku. Odtud už budete až na samotný vrchol Lysé hory, pokračovat jen po červené TZ. Celá tato trasa je souběžná s jednou z větví naučné stezky Lysá hora, kde se dozvíte spoustu zajímavých informací.

Zajímavost na trase: Satinské vodopády – unikátní skalní koryto s četnými vodopády a kaskádami. Hospůdka U Veličků – pravděpodobně nejstarší dochovaná hospůdka v Beskydech, kterou rod Veličků provozuje již od r. 1825.

Parametry trasy

Počáteční výškový bod: 476 m

Délka trasy: 6,5 km

Časová náročnost: 2-2,5 hod.

Doprava do výchozího bodu:

Bus: Malenovice, parkoviště (u hotelu Rajská bouda)

Auto: Malenovice, parkoviště (u hotelu Rajská bouda)