Z Malenovic až na vrchol kolem Ivančeny

Začíná se u hotelu Petr Bezruč v Malenovicích. Lysou horu objedete proti směru hodinových ručiček. Při výjezdu od hotelu po pěšině značené zelenou značkou se pořádně zapotíte. Po 700 m se ale napojíte na modrou značku vedenou po lesní cestě. Z té po dalším kilometru sjedete vlevo na traverz úbočím Lysé hory. Po 6 km dojedete na “Albínovo náměstí” (6 km, 755 m n. m.). Občerstvit se můžete v nedaleké hospůdce. Jedete 300 m po zelené směr Lukšinec, poté se ale zelená oddělí a vy pokračujte po lesní cestě až na Butořanku (9,5 km, 730 m n. m.).

Modře značená zpevněná cesta vás kolem skalisek sveze níže do Muchovic (11,1 km, 530 m n. m.), kde se nachází jízdárna. Přejedete potok Mazák a vydáte se dlouhým traverzem až na rozcestí Kobylanka (18,9 km, 1.053 m n. m.). Odtud pojedete společně se žlutou značkou, která se po 600 m odpojí. Pokračujte traverzem až na rozcestí Zimný (21,4 km, 1.070 m n. m.). Chybí-li vám voda, můžete ji zde doplnit – po cca 100 m je odbočka vpravo ke studánce.

Výjezd vzhůru na Lysou horu (23,9 km, 1 323 m n. m.) absolvujete po asfaltové silnici. Na vrcholu této nejvyšší hory Moravskoslezských Beskyd jsou nově vybudované chaty, kde se můžete občerstvit a vrátit zpět na Zimný. Pokračuje od studánky po traverzové cestě až na Ivančenu (32,2 km, 925 m n. m.), kde je pomník věnovaný odboji slezských Junáků. Zde se napojíte na modrou značku, přes rozcestí Pod Kykulkou dojedete na Hradovou, odkud následuje závěrečný prudký sjezd k hotelu Petr Bezruč, východisku vaší trasy.

Zajímavost na trase: Kamenná mohyla Ivančenasymbol boje za svobodu, vybudována na památku umučených skautů v době 2. světové války.

Parametry trasy

Cyklovýlet

Délka trasy: 34,8 km

Časová náročnost: 2 – 3 hod.