Z Gruně na Lysou Horu

Vydejte se z parkoviště po zelené TZ směr rozcestník Kozlena, který najdete kousek za dřevěným kostelíkem Panny Marie, dále na rozcestí Poledňana.Z rozcestí jděte po žluté TZ na Těšiňoky, dále pokračujte po zelené TZ dokud nenarazíte na křížení s červenou TZ ve Vyšní Mohelnici, kde odbočíte prudce do leva na červenou TZ a po této značce půjdete až k rozcestníku Zimný, odkud už je to na Lysou horu jen 2 km.

Cestou není možné se občerstvit, pouze v turistických chatách na vrcholu Lysé hory.

Studánka: ano, kousek od rozcestníku Zimný, traverzovou cestou vpravo

Zajímavost na trase: Z hřebene Gruně se vám naskytnou jedny z nejkrásnějších výhledů na slovenské hory a nachází se tady jedno z nejlepších míst pro pozorování hvězdné oblohy v ČR – Beskydská oblast tmavé oblohy. Zde, daleko od rušivého městského osvětlení, pouhým okem spatříte např. padající hvězdy, polární záři či mléčnou dráhu.

Parametry trasy

Počáteční výškový bod: 564 m

Délka trasy: 11,5 km

Časová náročnost: 3,5-4 hod.

Doprava do výchozího bodu:

Bus: Staré Hamry, Jamník (půjdete-li z tohoto místa pěšky směr Gruň, přičtěte si k délce trasy ještě 1,5 km navíc a vydejte po zelené TZ po asfaltové komunikaci stále nahoru do kopce až k parkovišti na Gruni)