Lysá hora na skialpech

Z Papežova

Start zahájíte z parkoviště na Papežově, odkud se vydáte po široké zásobovací komunikaci, po které budete mírně stoupat necelé 2 km. Na dvou místech pravděpodobně uvidíte stopy lyží, mířící do lesa, ale tyto trasy nejsou schváleny a nejsou ani označeny. V místě, kde asfaltová komunikace křižuje výstupovou a sjezdovou trasu na Zlatník, uvidíte žlutou značku Dynafit. Zde se dáte prudce vpravo na lesní komunikaci a stoupáte stále rovně cca 1 km, než přijdete znovu na zásobovací komunikaci, ke které se připojuje červená TZ, kterou již až na vrchol Lysé hory neopustíte. Pro návrat využijte v maximální míře širokou asfaltovou komunikaci.

Délka trasy: 6,5 km

Doprava do výchozího bodu:

Bus: Krásná, Nižní Mohelnice, autobusová zastávka rozc. Lysá hora

Auto: Krásná, Papežov, parkoviště

Ze Zlatníku

Od parkoviště u starého vleku FELA, které se nachází na zelené TZ můžete stoupat buď přímo rovně po sjezdovce kolem stožárů původního vleku neznačenou trasou, nebo mírnější variantou po louce vlevo. Po zdolání louky či sjezdovky natrefíte na jejím horním okraji vstup na lesní cestu a tou se vydáte přímým směrem (cca 2 km) na červenou TZ, po které pak budete stoupat až na vrchol Lysé hory. Pro sjezdovou trasu využijte v maximální míře asfaltovou komunikaci, která vede z vrcholu Lysé hory až na Zlatník. Na důležitých místech je trasa označena žlutými terčíky.