Výstava Dovolená a region Ostrava ukázala, že o atraktivity města Frýdek-Místek a nabídku Beskydy je enormní zájem

Výstava Dovolená a region Ostrava ukázala, že o atraktivity města Frýdek-Místek a nabídku Beskydy je enormní zájem

Publikováno: Po, 10.03.2014

Ve dnech 7. – 9. 3. 2014 se uskutečnila v Ostravě na výstavišti Černá louka výstava Dovolená a region. Jde o výstavu, kde svou nabídku cestovního ruchu prezentují regiony České republiky. Tradiční doprovodnou akcí se stává konference, která se tentokrát nesla v duchu 20. let založení Asociace turistických informačních center.

Beskydské informační centrum Frýdek-Místek, p. o. prezentovalo turistickou nabídku města Frýdek-Místek a beskydského regionu na výstavě Dovolená a region v Ostravě, která se v posledních letech stala jednou z nejvyhledávanějších a nejvýznamnějších výstav v Moravskoslezském kraji.

Kraje, města, obce a regiony ČR prezentovaly turistickou nabídku a možnosti k trávení volných dnů či dovolené, a to byl právě důvod, proč návštěvníci zavítali v tak hojném počtu do Ostravy i přesto, že jarní počasí lákalo spíše do přírody.

Na expozici Beskydského informačního centra Frýdek-Místek, p. o. mohli návštěvníci získat nejen tištěné informace, ale také přímé informace proti konkrétním dotazům. Převážná skupina návštěvníků byla z Ostravska, Frýdecko-Místecka, Novojičínska, ale na tuto výstavu přijeli i např. z Uherského Hradiště, Olomouce a jiných vzdálenějších měst, což jsme si ověřovali přímým dotazováním.

Lze říci, že největší zájem byl, stejně jako v předešlých letech, obecně o tipy na výlety do Beskyd po svých a na kole. Tyto zájemce jsme dokázali uspokojit připravenými propagačními materiály. Objevovaly se i dotazy na souhrnné informace o obci Ostravice, ptali se na cyklotrasy po Frýdku-Místku, na novou cyklotrasu z Ova do Ostravice, velký zájem byl o rekreační oblast Olešnou, kdy si tuto oblast dovedli spojit s in-line stezkou. Hledali také možnosti ubytování na Olešné či blízkém okolí. Velmi žádoucí byla oblast Morávky, tyto návštěvníky jsme dokázali uspokojit propagačním materiálem vydaným Destinační společností Beskydy-Valašsko. Zaznamenali jsme také poptávku po školních výletech, jejich itinerářích, což nás ujistilo, že jsme tuto nabídku nepřipravovali zbytečně.

Objevili se i návštěvníci výstavy, kteří doposud v Beskydech nebyli, ať už byl důvod, že jezdí stále do Jeseníků, nebo jiný. Prostě chtěli Beskydy!

Nabídka z naší strany byla pestrá, dokázali jsme návštěvníky zaujmout a získali jsme mnoho inspirace pro plánování nových produktů.

Věkový průměr návštěvníka byl 35-40 let.