Beskydy vyhodnotily loňskou sezónu a vyhlásily ceny cestovního ruchu

Beskydy vyhodnotily loňskou sezónu a vyhlásily ceny cestovního ruchu

Publikováno: Pá, 11.05.2018

Destinační   management   turistické   oblasti   Beskydy-Valašsko,   o. p. s.   ve   čtvrtek  10.   května   2018   po  roce   opět   bilancoval.   V   příborském  Kulturním  domě  se  konal  již  VII.  ročník  Fóra  cestovního  ruchu turistické  oblasti  Beskydy-Valašsko,  na  kterém  se  sešlo  více  než  70  zástupců  měst,  obcí  a   poskytovatelů  služeb  v  cestovním  ruchu.  Záštitu  nad  konferencí  převzal  primátor  statutárního města  Frýdek-Místek,  které  je  zakladatelem  destinační  společnosti.

Po oficiálním zahájení, kterého se chopila místostarostka hostujícího města Příbor Dana Forišková, přišlo na řadu předání Cen cestovního ruchu v kategoriích Nejlepší turistický produkt 2017 a Nejlepší turistický počin 2017 z rukou primátora statutárního města Frýdku-Místku Michala Pobuckého. Cenu za nejlepší turistický produkt v Beskydech si převzal Rostislav Bažanowski za rodinnou akci Štramberský Jasoň, který ve II. ročníku dokázal oslovit téměř 3000 účastníků. Nejlepším turistickým počinem pro Beskydy zvolila odborná porota novou horní stanici  lanovky  na Pustevnách,  kterou  si  odnesl  zástupce  provozovatele  lanové  dráhy  na  Pustevnách  Petr  Chrostek. V neposlední řadě byla vyhlášena také veřejná anketa O nejlahodnější pivo turistické oblasti Beskydy-Valašsko, v  níž  si  první  místo odnesl  jeden  z  nejmladších  minipivovarů  v  Beskydech – Pivovar  Ogar  z  Kunčic  pod  Ondřejníkem.

První blok konference se nesl ve znamení zhodnocení aktivit destinačního managementu a možných příležitostech pro rozvoj cestovního ruchu v Beskydech letech následujících. U řečnického pultu se vystřídali ředitelka destinační společnosti Beskydy-Valašsko Monika Konvičná, vedoucí odboru cestovního ruchu KÚ Moravskoslezského kraje Nazim Afana nebo konzultant cestovního ruchu Michal Blaško.
Ve  druhém  bloku  loňští  držitelé  Ceny  cestovního  ruchu představili své produkty a jejich vývoj. Jako příklady dobré praxe pozvali pořadatelé starostu obce Modrá na Uherskohradišťsku, který ukázal, že i malá obec se může stát významným turistickým cílem. Potencionál v oblasti cestovního ruchu přišli představit také Miroslav Přikryl z ostravsko-opavské diecéze, Roman Vank z Ridera a. s., která buduje zázemí pro turisty v objektu bývalé pily v Ostravici nebo Vladimír Novobilský, který je realizátorem nových komentovaných prohlídek ve Štramberku s názvem Štramberské pikanterie.

„Jsme rádi, že účastníci konference investovali svůj čas, aby se nechali inspirovat příklady efektivního využití různých nástrojů, které mohou zvýšit návštěvnost jejich ubytovací kapacity, města či atraktivity. Navíc trend zvyšování návštěvnosti Beskyd vidíme i ve statistikách z minulého roku, kdy čísla stoupla o téměř 7 %, tudíž je kladen i důraz na zkvalitňování služeb, kdy se zákazník bude rád do Beskyd vracet. K tomuto můžeme přispět i již vzniklou návštěvnickou kartou Beskydy Card, díky níž si mohou turisté užít spoustu zážitků mnohem výhodněji,“ shrnuje konferenci ředitelka Destinačního managementu turistické oblasti Beskydy-Valašsko Monika Konvičná.