Cyklotrasa Bílá - Gruň - Bílý Kříž - Suľov - Bílá

Délka tratě: 24,6 km  obtížnost: lehká
Převýšení / doba jízdy: 490m / cca: 3 hod
Povrch trasy: 70%  asfalt / 20% šotolinová cesta / 10 % lesní cesta
Vhodné pro rodiny s dětmi: vhodné pro sportovně zdatné děti
Zajímavá místa na trase: Dřevěný Kostel panny Marie

Popis trasy:

Start od hotelu Bauer po hlavní cestě směrem podél parku Sun Outdoor směrem k restauraci Japaka, za ní najeďte na cyklostezku. Po příjezdu na hlavní křižovatku (1,6 km) zabočte za autobusovou zastávkou Černá doprava po asfaltové cestě nahoru. Po krátkém stoupání projeďte mezi staveními a na křižovatce (2km) odbočte po asfaltové cestě doprava nahoru. Následuje 2,5km dlouhé stoupání po stejné cestě, na jediném rozcestníku (3,6km) pokračujte rovně. Po  krátkém  kilometrovém  rovném  úseku pokračuje cesta opět nahoru a na 5,9km najeďte na hlavní komunikace směr Gruň doprava  nahoru. Po výjezdu na Gruň pokračujte po stejné asfaltové cestě, postupně budete míjet kostel svaté panny Marie, tradiční horskou restauraci Švarná Hanka. Cca na 9,5km přechází asfaltová cesta v cestu šotolinovou. Na dalším rozcestníku  (12km) obočte  doprava a po krátkém úseku dojedete na Bílý Kříž. Po stejné cestě pokračujte stále dál. Po levé straně budete míjet ubytovací zařízení Bílý Kříž a cesta se začíná mírně svažovat. Po nájezdu na hlavní asfaltovou cestu na (12,8km) pokračujte pořád dolů po hlavní  cestě dlouhým a táhlým sjezdem. Na 14,4km se cesta rozdvojuje a je možné použít obě ke sjezdu zpátky do údolí podél potoku Černé Ostravice. Na rozcestníku pokračujte  doprava. Následuje dlouhý a táhlý sjezd. Po příjezdu na hlavní cestu (21,6km) máte možnost vrátit se na Bílou po  cyklostezce jako na začátku trasy nebo vystoupat nad severní sjezdovky a prodloužit si trasu o cca 4 km a 150 výškových  metrů. V  tomto  případě  zabočte  za  mostem  doprava  a pokračujte nahoru po šotolinové cestě, na které je po cca 1 km poslední  odbočka  doprava nahoru po výjezdu na sjezdovky sjeďte buď trailem nebo po asfaltové cestě.