Značka "turistická oblast Beskydy-Valašsko" – punc kvality a výjimečnosti, který beskydské podnikatele jasně odlišuje od ostatních

Značka

Publikováno: Pá, 30.10.2015

Značka "turistická oblast Beskydy-Valašsko", která jasně identifikuje kvalitu výrobků a služeb a poukazuje na výjimečnost destinace, s níž jsou spojeny, byla vytvořena v roce 2012. Od té doby udělil Destinační management turistické oblasti Beskydy-Valašsko, jenž je držitelem této značky, právo k jejímu užívání několika desítkám subjektů.

K těm, kteří jsou oprávněni značku  "turistická oblast Beskydy-Valašsko" používat, patří například dětský letní a lanový park Bílá – nositel ceny cestovního ruchu turistické oblasti Beskydy-Valašsko za rok 2014, hotely Freud, Tanečnica a Čeladenka, Informační centrum Kopřivnice, Štramberské uši od Hezounů, medové dorty Marlenka a další.  Nositelem značky jsou také bylinné čaje Mamma Tea s přídomkem Byliny z Beskyd, které byly v letošním ročníku soutěže Start-up Harves, jež je zaměřena na  nadějné byznys projekty, oceněny stříbrem. „To, že mi byla značka "turistická oblast Beskydy-Valašsko" udělena, beru jako ocenění mé podnikatelské filozofie: byliny z regionu pro region. Chci, aby tento region byl spojen s bylinami, které jsou sbírány tam, kde mají být sbírány, a přesně tehdy, kdy je to nejlepší," říká autorka projektu Mamma Tea Silvie Stachová, jež používá byliny výhradně z vlastní zemědělské výroby a vlastních volných sběrů v Beskydech. „To, že mám podporu Destinačního managementu turistické oblasti Beskydy-Valašsko, který je mým hlavním partnerem, beru jako obrovské plus. Naše cíle jsou společné: aby si lidé z výletu nebo dovolené v Beskydech – největší chráněné krajinné oblasti v Česku – odvezli originální a především nezaměnitelný suvenýr. Proto čaje nenabízím jen v prodejnách zdravé výživy, ale také v informačních a turistických centrech, v beskydských hotelech a jiných rekreačních zařízeních v regionu."

Monika Konvičná, ředitelka Destinačního managementu turistické oblasti Beskydy-Valašsko, dodává, že prvotním impulzem k vytvoření značky byla snaha jasně odlišit Beskydy od jiných turistických destinací a dát jim jedinečný punc, který bude tuto lokalitu na první pohled identifikovat. „V budoucnu bychom chtěli dosáhnout toho, aby značku, která přitahuje nejen pozornost turistů, ale také investorů, takže je jednoznačnou konkurenční výhodou, nesly všechny subjekty cestovního ruchu v Beskydech," zdůrazňuje Monika Konvičná a připomíná, že u zrodu značky stálo sdružení Region Beskydy. Dnes ji užívají právnické i fyzické osoby, které v Beskydech poskytují kvalitní služby a spolupracují s Destinačním managementem. „Jde o poskytovatele služeb cestovního ruchu, výrobce a prodejce regionálních produktů a regionálních potravin. Zvažujeme-li udělení značky ubytovacím kapacitám, upřednostňujeme ty certifikované, které garantují určitou kvalitu, a Destinační management může jejich služby s jistotou nabízet v rámci poptávky na ubytování z tuzemska i zahraničí," upřesňuje Monika Konvičná s tím, že Destinační management si vyhrazuje právo rozhodnout, zda a komu značku propůjčí. „Její poselství je jasné. Odběrateli či kupujícímu dává jasně najevo, že nositel poskytuje kvalitní služby. My jejich kvalitu navíc průběžně monitorujeme, pracujeme i se zpětnou vazbou od turistů. O tom, že velice pečlivě vybíráme, komu značku udělíme, svědčí i to, že doposud nemusela být nikomu odebrána," uzavírá Monika Konvičná.